"Mamy 1,1 mln egzemplarzy sprzedanych w sensie kopii, które trafiły do sieci dystrybucji. Wszystkie duże rynki składały w międzyczasie dodatkowe zamówienia. Ok. 470-480 tys. egzemplarzy zostało kupionych przez ostatecznych klientów. Choć gorzej jest z ocenami gry przez media branżowe, biznesowo to duży sukces" - powiedział Tymiński podczas konferencji prasowej.

W jego ocenie, SGW2 generalnie sprzedaje się lepiej niż pierwsza część, mimo, że globalny rynek gier zmniejszył się o kilkadziesiąt procent w ciągu ostatnich 3 lat. Ponadto wskazał, że spółka zawiązała 3 mln zł rezerw zawiązane na ewentualne zwroty.

"Obecna sprzedaż spada wolniej niż tytułów dużych koncernów. Wierzymy, że gra będzie 'longsellerem', gdyż jest skierowana do masowego klienta. Bezpieczny cel na ten rok to 1,5 mln sprzedaży" - dodał prezes CI.

Zaznaczył, że obniżki ceny, które mogą wzmagać zainteresowanie grą, pojawią się najwcześniej w USA w okresie czerwca-lipca. Tymczasem spadek ceny na innych rynkach spodziewany jest najwcześniej w III kw.

Reklama

"Będziemy publikować demo Sniper Ghost Warrior 2, co zawsze jest istotnym elementem marketingowym. Spodziewam się ponadto, że dodatki będą stanowić do 20% ilości sprzedaży gry" - ocenił Tymiński.

City Interactive, producent i dystrybutor gier komputerowych, miał 41,20 mln zł skonsolidowanych przychodów w 2012 r.