Urząd uznał, że kampania reklamowa telewizorów Samsung wprowadzała konsumentów w błąd, naśladując akcję Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

"Przeprowadzone postępowanie wykazało, że kampania reklamowa telewizorów Samsung, naśladując rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji wprowadzała konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej" - głosi komunikat.

"W efekcie konsumenci mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji" - podkreślił UOKiK.

>>> Czytaj również: Samsung oskarżony o nieuczciwą konkurencję. HTC domaga się praw w sądzie

Reklama

Postępowanie przeciwko spółce Samsung Electronics Polska zostało wszczęte w grudniu ubiegłego roku po zawiadomieniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Określając wysokość kary, Urząd wziął pod uwagę wycofanie kampanii z mediów natychmiast po wszczęciu postępowania oraz aktywną współpracę spółki podczas jego prowadzenia.

Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.