"REDkit to ważny element strategii wspierania sprzedaży 'Wiedźmina 2'. Przed wydaniem drugiej części 'Wiedźmina' zauważyliśmy zwiększone, zmasowane zainteresowanie pierwszą częścią gry. Ten efekt, już w pełni świadomie, chcemy wykorzystać przy okazji promocji kolejnego tytułu. Liczymy, że przyniesie on wymierne efekty zarówno sprzedażowo, jak i marketingowo. Wydanie REDkit , który pozwala tworzyć własne przygody i dzielić się nimi z innymi graczami, dodatkowo zwiększy zainteresowanie grami wiedźmińskimi przed planowaną na przyszły rok premierą trzeciej części sagi" - powiedział Kiciński, cytowany w komunikacie spółki.

REDkit powstał w oparciu o narzędzia deweloperskie użyte do stworzenia gry studio CD Projekt RED - "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów".

"Dla nas RPG to przede wszystkim budowanie opowieści. Chcemy dać graczom takie same możliwości tworzenia nieliniowych, wielowątkowych historii, z których sami korzystaliśmy w czasie prac nad drugim 'Wiedźminem' i które przysporzyły wiedźmińskiej serii tak dużej popularności. Fani pomagają nam od lat dzieląc się licznymi komentarzami na temat naszych gier. Dzięki REDkit, cała społeczność wiedźmińska ma szansę nie tylko sugerować te zmiany, ale samodzielnie wprowadzić je w życie i dzielić się tym z innymi" - powiedział szef studia CD Projekt RED oraz członek zarządu CD Projekt Adam Badowski, cytowany w komunikacie.

Pierwsza część "Wiedźmina", gry opartej o prozę Andrzeja Sapkowskiego, została wydana w 2007 r. Druga część, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 roku, a 17 kwietnia 2012 roku gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. Obie gry sprzedały się na całym świecie w ponad 5 mln egzemplarzy. W lutym 2013 r. studio zapowiedziało wydanie gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon", która ma trafić do graczy w 2014 r.

Reklama

W skład grupy wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG, GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier (ponad 7,5 mln ściągniętych gier) oraz CDP.pl - dystrybutor gier wideo (m. in.: Blizzard, Sega) oraz filmów DVD/Blu-ray (m. in.: Disney, Discovery) w Polsce.