Zysk operacyjny wyniósł 5,08 mln zł wobec 1,55 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 146,93 mln zł w I kw. 2013 r. wobec 147,79 mln zł rok wcześniej.
Colian, po poprawie wyniów w I kw. 2013 r., liczy na kontynuację tej tendencji w kolejnych okresach. Ważnym elementem będzie poprawa sprzedaży w segmencie napojowym oraz wzrost eksportu po przejęciu FC Solidarność.
"W wynikach I kwartału 2013 widać kontynuację pozytywnych zmian wewnątrz organizacji. Koncentrowaliśmy się na utrzymywaniu poziomu sprzedaży Grupy na rentownym poziomie, zanotowaliśmy także niższy poziom kosztów sprzedaży w porównaniu do I kwartału 2012" – powiedział prezes Jan Kolański, cytowany w komunikacie.
W I kwartale 2013 roku sprzedaż całej Grupy Colian wyniosła 146,9 mln zł i była na porównywalnym poziomie do I kwartału 2012 r. Zysk brutto na sprzedaży w I kwartale 2013 r. wyniósł 44,8 mln zł, co odpowiada rentowności brutto ze sprzedaży na poziomie 30,5% (wzrost o 0,6 pkt. proc. rok do roku), podano także.
"W segmencie słodyczy zanotowany zysk netto był o ponad 50% wyższy niż rok temu, co jest m.in. efektem zmian w polityce sprzedażowej, koncentrującej się na współpracy z wybranymi kontrahentami. W segmencie napoje przez ubiegły rok optymalizowaliśmy portfolio produktowe, co przyniosło po raz kolejny widoczną w wynikach poprawę marży, teraz przygotowujemy się do szczytu sezonu, wzmacniając reklamowo nasza markę Hellena" – dodał Kolański.
W jego ocenie utrzymująca się lepsza marża brutto rok do roku w całej Grupie jest efektem wdrożonych w 2012 roku podwyżek oraz stabilizacji cen na rynku surowcowym, a także trzymaniu kosztów sprzedaży „w ryzach".
"Jesteśmy zadowoleni z wyników. W słodyczach cały czas poprawiamy my marżę brutto ze sprzedaży i chcemy ten trend utrzymać w kolejnych okresach. W tym roku koncentrujemy się na inwestycjach w nasze najsilniejsze marki – Grześki, Familijne, Goplana. Natomiast I kwartał to tradycyjnie trudny okres dla segmentu napoje" - wyliczył prezes Colian.
Koleński uważa jednak, że dzięki ograniczeniu w zeszłym roku nierentownego asortymentu, utrzymane zostały pozytywne tendencje na marży. Warto też zwrócić uwagę na wzrost poziomu sprzedaży w segmencie rok do roku, mimo wycięcia nierentownych produktów.
"Pierwszy raz od długiego okresu w pierwszym – najsłabszym w roku - kwartale uzyskaliśmy dodatni wynik EBITDA. Spodziewamy się że już od II kwartału segment ten będzie rentowny na poziomie operacyjnym. W II kwartale rozpoczęliśmy kampanię reklamową dla marki Hellena i oczekujemy w szczytowych miesiącach sprzedażowych pozytywnych efektów tej kampanii" - podkreślił Kolański.
Spółka jest także zadowolona ze sprzedaży eksportowej w I kwartale 2012 r., która stanowiła ok. 11% sprzedaży i była porównywalna rok do roku. Jednak po przejęciu Solidarności udział sprzedaży eksportowej w strukturze sprzedaży całej Grupy znacząco się zwiększy.
"Solidarność obecnie eksportuje 20% całej sprzedaży, oceniamy, że jest tu potencjał do wzrostu po przejęciu" – podsumował Kolański.
Colian S.A. specjalizuje się w produkcji, dystrybucji oraz sprzedaży artykułów spożywczych. Jej spółki zależne to: Jutrzenka Colian (dywizje: słodyczy, kulinariów - tj. przypraw, bakalii, oraz napojów) oraz Colian Logistic. W 2012 r. Colian odnotował 634,42 mln zł skonsolidowanych przychodów.