"Jesteśmy zadowoleni z efektów book buildingu, które pozwoliły nam na ustalenie ceny emisyjnej na satysfakcjonującym poziomie. Mimo nadal dość trudnego rynku odnotowaliśmy spore zainteresowanie naszą ofertą. Inwestorzy pozytywnie ocenili strategię rozwoju i związane z nią plany inwestycyjne" - powiedziała prezes Ewa Wójcikowska, cytowana w komunikacie.

Zapisy na nowe akcje serii D potrwają od 22 do 24 maja. W ramach transzy inwestorów instytucjonalnych do objęcia przeznaczono do 8 mln akcji, a w ramach transzy otwartej do 2 mln walorów.

Na 27 maja przewidziano podanie do publicznej wiadomości informacji o liczbie akcji oferowanych, na którą będzie można składać zapisy w ramach zapisów dodatkowych - jeśli w terminach przewidzianych do składania podstawowych zapisów na wszystkie akcje oferowane nie zostaną one złożone i prawidłowo opłacone. Wówczas zapisy dodatkowe będą przyjmowane w dniach 28-29 maja, a zamknięcie subskrypcji nastąpi 29 maja.

Planowany przydział akcji oferowanych nastąpi do 6 dni roboczych po dniu zamknięcia publicznej subskrypcji.

Reklama

Oferującym jest Dom Maklerski IDMSA.

Pozyskane środki przeznaczone zostaną na rozbudowę zaplecza produkcyjno-magazynowego, co umożliwi firmie zwiększenie mocy produkcyjnych oraz wydajności i efektywności działania.

Plany spółki, przedstawione w styczniu, zakładają rokroczny wzrost co najmniej na poziomie rynku, ale duży udział eksportu może pozwolić na jeszcze szybszy rozwój. Celem jest utrzymywanie w kolejnych latach 25-30-proc. tempa wzrostu przychodów.

W 2012 r. przychody ze sprzedaży Global Cosmed wyniosły blisko 142 mln zł. Zysk operacyjny osiągnął poziom 8,1 mln zł i był wyższy o 31% r/r. Zysk netto wzrósł natomiast o 16% i wyniósł 5,8 mln zł.

Global Cosmed Group zrzesza powiązane kapitałowo i organizacyjnie firmy kosmetyczne i chemiczne, różniące się specjalizacją produkcyjną oraz funkcjami: wytwórczą, usługową i dystrybucyjną. Firma zajmuje bardzo silną pozycję w segmencie marki prywatnej (produktów sprzedawanych pod markami sieci handlowych). Do jej głównych odbiorców w tym segmencie należą krajowe i międzynarodowe sieci działające na rynku polskim i niemieckim, w tym m.in. Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi, Carrefour, Norma i Kaufland.