Po wyeliminowaniu różnic kursowych, spadek wyniósł 4,8 proc.. Sprzedaż z wyłączeniem akcyzy wyniosła 112 mln euro, co oznacza spadek o 3,7% r/r (3,6% przy stałych kursach wymiany), podała spółka w prezentacji.

W Polsce, odpowiadającej za 59% sprzedaży grupy, sprzedaż spadła o 9,4% (9,1% przy stałych kursach wymiany). Bez akcyzy, sprzedaż spadła o 10,0% (9,8% przy stałych kursach wymiany). Wódka Krupnik, numer jeden na polskim rynku, utrzymała pozycję z 14,0-proc. udziałem w rynku na koniec marca 2013. Udział Grupy na polskim rynku wyniósł 17,5%, podano również.

"Wyniki naszych marek pokazują dynamikę i efektywność naszego modelu. Spadek przychodów spowodowany był po części stopniowym wdrażaniem programu w celu pozbycia się nierentownych linii biznesowych. Grupa postanowiła wdrożyć politykę zrównoważonego rozwoju. Zamierzamy kontynuować ten plan i być aktywni w rozwoju poprzez innowacje i udziały w rynku" - powiedział prezes Belvedere Krzysztof Tryliński, cytowany w komunikacie.

Belvedere to producent alkoholi, notowany na GPW pod nazwą Sobieski.

Reklama