Sprzedaż bez uwzględnienia podatku akcyzowego wyniosła w I poł. 2013 roku 252,9 mln euro i była o 3,2% mniejsza niż w I półroczu 2012 r.

W samym II kw. 2013 roku sprzedaż grupy wyniosła 215,5 mln euro, co oznacza spadek o 6,6% r/r.

W Polsce, odpowiadającej za niemal 58,5% obrotów grupy, sprzedaż w tym okresie spadła o 9%, co spółka tłumaczy słabszą kondycją rynku wódki. Bez podatku akcyzowego spadek sprzedaży wyniósł 5,4%. Wódka Krupnik pozostała numerem jeden na polskim rynku. W czerwcu jej udziały w polskim rynku wyniosły 14,2%, a całej firmy - 17,5%.

We Francji, odpowiadającej za ponad 30% obrotów, sprzedaż zwiększyła się o 2%, dzięki zwyżce sprzedaży produktów spirytusowych. Z kolei sprzedaż wina odnotowała w tym kraju spadek o 0,9% r/r.

Reklama

W USA (2,3% obrotów grupy) sprzedaż spadła o 18,2% r/r w wyniku znacznej sprzedaży zrealizowanej na początku 2012 r. w związku ze spodziewanym wówczas wzrostem cen.