Negocjacje są już w zaawansowanym stadium, ale mogą zająć jeszcze wiele miesięcy, dowiedział się nieoficjalnie Aviation Week.

Polska bezskutecznie próbowała zdobyć inwestora dla LOT-u w kampaniach prywatyzacyjnych przez wiele lat. W zeszłym roku LOT odnotował stratę operacyjną w wysokości 146,5 mln zł. Gdyby doszło do transakcji, to polskie linie byłyby czwartymi w Europie, w których Etihad ma udziały (pozostałe to Aer Lingus, Air Berlin oraz Air Serbia).

W najnowszym rankingu przewoźników lotniczych organizacji zrzeszającej przedstawicieli branży linie Etihad znalazły się na 7. miejscu.

LOT odmawia komentarza, natomiast rzecznik prasowy linii Etihad powiedział, że "nigdy nie komentują plotek ani spekulacji". Polskie Ministerstwo Skarbu oświadczyło, że "trwają poszukiwania inwestora dla LOT-u". Ministerstwo zaznacza również, że niedawna nowelizacja ustawy pozwala rządowi sprzedać pakiet większościowy, co może ułatwić finalizację sprzedaży.

Reklama

>>> Czytaj również: Rekompensata dla LOT-u od Boeinga: Karpiński rozmawiał z ambasadorem USA