Na 50 panelach poruszone zostaną tematy związane ze sposobami finansowania inwestycji, narzędziami wspomagającymi zarządzanie, rozwojem nowych technologii. Będzie też dyskusja o roli marketingu i public relations, designu, ich znaczenia dla rozwoju działalności firm. O przedsiębiorczości młodych i roli kobiet w biznesie.
DGP jest patronem medialnym kongresu. Poprowadzimy dwa panele: „Europejskie systemy podatkowe a polskie rozwiązania” oraz „Wsparcie polskich MSP w programach ramowych UE”.
Zajmiemy się m.in. oceną polskiego systemu podatkowego na tle systemów podatkowych w Europie. O ocenie tej nie decyduje jednak wyłącznie wysokość obciążeń w PIT, CIT i VAT. Stawka CIT np. na tle innych krajów Europy nie jest wygórowana, ale obciążenia w VAT są jednymi z najwyższych. Ale co najważniejsze, firmy postrzegają polski system podatkowy jako skomplikowany i niestabilny. Podpowiemy, czy i jak można ten system uprościć oraz co zrobić, aby podatki były bardziej przyjazne.
W trakcie drugiego panelu pokażemy różnice w finansowaniu małych i średnich firm w tej i kolejnej perspektywie finansowej. Powiemy, jakie są bariery sięgania po środki z UE i co zmieni się od 2014 r. Zastanowimy się, jak zachęcić sektor do ubiegania się o te pieniądze (z badań Konfederacji Lewiatan wynika, że chce to robić ledwie kilkanaście procent mikro i małych firm). A także jak pomóc przedsiębiorcom w nawiązywaniu kontaktów z instytutami naukowymi i wykorzystywaniu wyników ich badań w biznesie.
Reklama
Częścią kongresu będą Targi Usług i Produktów dla MŚP – Biznes Expo.