"W trzecim kwartale 2013 r. EBITDA Grupy Hotelowej Orbis wyniosła 69,8 mln zł w ujęciu 'like-for-like' w porównaniu do 60,9 mln zł w 2012 r. Lepsze wyniki jednoznacznie potwierdzają wysoką efektywność zarządzania kosztami oraz pozwalają na podtrzymanie prognozy EBITDA za 2013 r. w wysokości 192,0 mln zł" - napisał Picheral w komentarzu załączonym do raportu kwartalnego spółki.

Za 9 miesięcy 2013 roku Grupa Hotelowa Orbis osiągnęła wynik EBITDA w wysokości 152,1 mln zł.

Prezes podkreślił, że Orbis kontynuuje rozwój zgodnie z założeniami strategii "asset light". Zapowiedział, że "w nadchodzących miesiącach planowany jest dalszy rozwój sieci hotelowej w oparciu o umowy zarządzania i umowy franczyzy".

W III kw. 2013 r. zostały podpisane trzy nowe umowy franczyzy hoteli: ibis Styles Nowy Sącz (56 pokoi), Mercure Riga (143 pokoje) i Mercure Sepia Bydgoszcz (90 pokoi). Wszystkie te projekty dotyczą budowy nowych obiektów, których otwarcie jest planowane na 2014 r., podała spółka.

Reklama

W lipcu 2013 r. do Grupy dołączył hotel Mercure Warszawa Airport (117 pokoi), który działa na podstawie umowy franczyzy zawartej w 2012 r. i jest pierwszym hotelem z nową identyfikacją wizualną wprowadzoną przez Mercure w 2013 r. Wkrótce po zakończeniu trzeciego kwartału Orbis podpisał kolejną umowę franczyzy na hotel Mercure Wisła Patria, który dołączy do Grupy w grudniu br., poinformowano także.

"Biorąc pod uwagę wskaźniki operacyjne Grupy, Orbis patrzy na nadchodzące kwartały z rosnącym optymizmem. Najbliższe tygodnie upłyną pod znakiem Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu (COP19), która odbędzie się w Warszawie z udziałem ponad 10 000 zaproszonych gości ze 194 krajów" - wskazał także Picheral.

W okresie I-III kw. 2013 r. Orbis miał 52,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 67,06 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 513,44 mln zł w porównaniu z 551,09 mln zł rok wcześniej.

Hotele Grupy działają pod markami należącymi do Accor: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget i ibis Styles, a także pod polską marką Orbis Hotels, oferując usługi w standardach od jednej do pięciu gwiazdek. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 707,24 mln zł w 2012 r.