Poczta Polska w 2014 roku będzie świadczyła usługi pocztowe m.in. na rzecz Narodowego Banku Polskiego, warszawskiej Izby Skarbowej, czy Agencji Rynku Rolnego. Spółka w październiku tego roku wygrała 32 przetargi publiczne o wartości ponad 40 mln zł, podała Poczta Polska w komunikacie.

W ramach obowiązujących kontraktów Poczta Polska zajmie się m.in. doręczeniem nadawanej korespondencji, paczek i przesyłek kurierskich.

Celem przyjętej w ub.r. strategii Poczty Polskiej do 2017 jest osiąganie stabilnych wyników finansowych przy jednoczesnym ponoszeniu niezbędnych nakładów inwestycyjnych w tych obszarach rynku, które są najbardziej perspektywiczne. Wartość nakładów inwestycyjnych na lata 2013-2017 sięga 1,3 mld zł.

W 2017 r. ROE netto ma sięgać 10 proc., rentowność brutto ma sięgać 4 proc., a dochód na pracownika ma wynosić 3 tys. zł. Na koniec 2012 r. było to odpowiednio 8,8 proc., 1,8 proc. oraz 1,3 tys. zł.

Reklama

W 2012 r. przychody Poczty Polskiej ogółem wyniosły 6,74 mld zł wobec 6,81 mld zł rok wcześniej. Przychody z usług listowych i reklamowych spadły o 1 proc. w skali roku do 4,13 mld zł w 2012 r.