"W przyszłym roku polski rynek reklamy będzie wart niecałe 6,5 mld zł, o 1,4 proc. więcej niż w tym. Optymistyczne sygnały płyną zarówno ze stopniowo przyspieszającej gospodarki, jak i ze strony reklamodawców. Większość ankietowanych przez nas klientów planuje w przyszłym roku utrzymanie swoich budżetów reklamowych na poziomie zbliżonym do tegorocznego lub ich zwiększenie" - powiedziała "Rz" prezes ZOG Monika Bronowska.

Według ZOG, w przyszłym roku mniejsi reklamodawcy mogą zacząć odpływać z telewizji do innych mediów, na czym najwięcej zyska internet.

Wzrosty na rynku reklamowym w 2014 r. przewidują też analitycy Banku Inwestycyjnego Espirito Santo. Według nich, w przyszłym roku realny jest wzrost wydatków na reklamę nawet o 4,1 proc. Będzie to wynikiem wzrostu segmentu reklamy internetowej o 12 proc., spadku prasowej o 11,4 proc. oraz wzrostów outdooru i reklamy telewizyjnej o 5 proc., reklamy radiowej o 3 proc. i kinowej o 8 proc., czytamy w artykule.

>>> Czytaj również: Reklama: wielkie stacje telewizyjne i radiowe przegrywają z coraz liczniejszą drobnicą

Reklama