Druga oferta, warta 160,15 mln zł brutto, należała do Newagu. Cena ma wagę 45 proc. wśród kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty.

"Projekt zakupu 10 nowych lokomotyw spalinowych pozwoli PKP Intercity ograniczyć koszty związane z wynajmem tego typu taboru, a także wpłynie na komfort podróżowania poprzez eliminację awarii, które zdarzały się starym lokomotywom" - powiedział członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych Paweł Hordyński, cytowany w komunikacie.

Komisja przetargowa, przy wyborze najkorzystniejszej oferty, będzie kierować się w 45 proc. kryterium ceny (z czego 33 pkt procentowe stanowi cena brutto za dostawę pojazdów i 12 pkt procentowych cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1 km przebiegu pojazdu), w 40 proc. wskaźnikiem NPV, a w 15 proc. współczynnikiem niezawodności i gotowości technicznej pojazdu, podano również.

Przewoźnik wymaga aby, tabor dysponował deklaracjami zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi oraz bezpieczeństwa. Musi spełniać wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei), w tym przystosowanie do prędkości nie mniejszej niż 140 km/h.

Reklama

Nowe lokomotywy PKP Intercity od 2015 roku poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach na liniach niezelektryfikowanych. Będą jeździć na trasach: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki, Rzeszów - Zamość, Rzeszów - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn, Piła - Krzyż.

"Zakup lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich z jednej strony pozwoli uruchomić nowe połączenia, np. w Bieszczady czy na Mazury a tym samym rozszerzyć ofertę dla naszych pasażerów, z drugiej podnieść komfort na obsługiwanych obecnie relacjach np. na Hel. Pociągi PKP Intercity pojawią się na niezelektryfikowanych trasach, na których dziś oferta jest bardzo ograniczona" - powiedział prezes PKP IC Janusz Malinowski.

Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany dostarczyć pojazdy w terminie do 30 października 2015 r.

Część środków na sfinansowanie inwestycji PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Projekt znajduje się już na liście podstawowej projektów indywidualnych dla POIiŚ.

>>> Polecamy: Pesa planuje otwarcie zakładu produkcyjnego w Rosji