„TAT to spółka giełdowa o szerokim profilu działalności, oferująca m. in. przetwory warzywne (zwł. pomidorowe) i majonezy (marka Tat), produkty mleczne (marka Sek), makarony (marka Pastavilla) i przetwory mięsne (marka Maret). W 2012 roku jej przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 1,3 miliarda zł. Firma posiada dostęp do jednej z największych w Turcji struktur dystrybucyjnych (Düzey Company)" - czytamy w komunikacie.

Strona turecka będzie odpowiadać m. in. za dystrybucję i docelowo za produkcję, a Maspex jest odpowiedzialny za działania marketingowe i promocyjne, jak również udzielać będzie wsparcia w zakresie badań, rozwoju i technologii, podano także.

>>> Czytaj też: Rybiński: Wiedzę trzeba przekuć w zysk

„Turcja z ponad 75 milionami mieszkańców, młodym społeczeństwem, dynamiczną gospodarką i jeszcze stosunkowo niskim poziomem konsumpcji to bardzo atrakcyjny rynek z punktu widzenia każdej firmy spożywczej. Współpraca z firmą TAT KONSERVE SANAYİİ, która jest w tym kraju wiodącym producentem, posiadającym dostęp do rozległej sieci dystrybucji, stwarza nam szansę na szybkie zaistnienie na tym atrakcyjnym rynku. W ubiegłym tygodniu rozpoczęliśmy sprzedaż" - powiedział prezes Maspex, Krzysztof Pawiński, cytowany w komunikacie.

Reklama

„Jesteśmy dumni z utworzenia joint venture z Grupą Maspex Wadowice, która jest czołowym producentem soków w Europie Środkowo-Wschodniej i posiada rozległą wiedzę na temat tego rynku. Wierzymy, że nasz nowy produkt, skierowany do matek i dzieci, dzięki unikalnym cechom i poprzez silnego bohatera, jakim jest miś Tedi, stanie się hitem na rynku tureckim" - dodał general manager TAT KONSERVE SANAYİİ A.Ş: Arzu Aslan.

Maspex podkreśla, że Turcja to duży i perspektywiczny rynek. Dużą część społeczeństwa stanowią ludzie młodzi i dzieci (25 proc. w wieku 0-14 lat). Kategoria soków, nektarów i napojów w tym kraju jest jeszcze słabo rozwinięta i cechuje się niskim spożyciem soków na osobę (ok. 7 l.).

Grupa Maspex Wadowice jest jedną z największych firm w Europie Środkowo- Wschodniej w segmencie produktów spożywczych. Firma jest obecna na rynku soków, nektarów i napojów, produktów instant i makaronów. W 2012 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Maspex Wadowice osiągnęły poziom 2,91 mln zł, a w 2013 przekroczą 3 mld zł.

>>> Polecamy również: Małe polskie firmy szykują się do zagranicznej ekspansji