Na początku grudnia ub.r. spółka podniosła prognozy na 2013 rok: zysku operacyjnego do 6,05 mln zł (z 2,98 mln zł wcześniej), EBITDA do 6,83 mln zł (z 4,03 mln zł) i zysku brutto do 5,95 mln zł (z 2,32 mln zł). Korekcie w dół uległy ubiegłoroczne szacunki przychodów ze sprzedaży do 62,92 mln zł (z 76,62 mln zł).

Publikacja raportu rocznego za 2013 r. planowana jest na środę, 19 marca br.

Przy sporządzeniu prognozy spółka uwzględniła m.in. wzrost PKB w tym roku na poziomie 2,7 proc., kurs euro na poziomie 4,3 zł, "zmniejszenie przychodów na rynku reklamy w magazynach na poziomie 10-14 proc., zwiększanie wykorzystania technologii cyfrowych, zwiększenie dostępności, wykorzystania i jakości technologii informacyjno-komunikacyjnych przez rozwój kultury informatycznej".

Wśród założeń "podlegających wpływowi" spółki wymieniono m.in.: "wzrost efektywności operacyjnej, restrykcyjna polityka budżetowa, utrzymanie obecnego udziału w rynku reklamy i prasy przy obecnej elastyczności popytu na prasę, konieczność zwiększenia wsparcia na rozwój aplikacji internetowych i mobilnych, wspierających rozwój głównych aktywów prasowych".

Reklama

>>> Czytaj też: Point Group liczy na 'istotną' poprawę wyników w 2014 r., rozważa projekt TV

"Głównymi aktywami Grupy pozostają spółki Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost sp. z o.o., wydawca tygodnika 'Wprost', oraz Orle Pióro sp. z o.o., wydawca 'Tygodnika Lisickiego - Do Rzeczy'" - czytamy dalej.

W styczniu prezes PMPG Michał M. Lisiecki poinformował agencję ISBnews, że tegoroczne szacunki powinny być znacząco lepsze od ubiegłorocznych. Grupa rozmawia też o zaangażowaniu w projekt telewizyjny.

Platforma Mediowa Point Group jest grupą kapitałową funkcjonującą w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Jest m.in. wydawcą tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy" oraz miesięcznika "Historia do Rzeczy", a także serwisów internetowych.

>>> Czytaj też: Point Group: Nowa strategia "Wprost" zwiększa sprzedaż tygodnika