"Liczymy na kilkanaście procent wzrostu przychodów w bieżącym roku. Zaczął się on dobrze (a już szczególnie na tle słabego I kw. rok wcześniej), nasze podstawowe rynki - Polska, Wielka Brytania i Francja - są na ścieżce wzrostu i jesteśmy optymistyczni wobec wszystkich kwartałów tego roku" - powiedział Koelner podczas konferencji.

Biorąc pod uwagę poziom skonsolidowanych przychodów w kwocie ok. 620 mln zł, z jego słów wynika, że grupa ma szansę na zbliżenie się w tym roku do poziomu 700 mln zł sprzedaży.

Prezes Rawlplug wskazał, że wraz ze wzrostem sprzedaży oczekuje pozytywnego wpływu dźwigni operacyjnej na generowane rentowności, co przy kilkunastoprocentowej dynamice przychodów może przełożyć się na dodatkowe kilkanaście milionów złotych zysku netto.

Podkreślił, że segment motoryzacyjny będzie napędzał wyniki byłego Śrubeksu i przyniesie 30-35% przychodów tej spółki w 2014 r. Według jego słów, tegoroczne zamówienia Mercedesa na produkcję zakładu w Łańcucie po dokonanych inwestycjach wzrosły 3 razy r/r, a z BMW - 2 razy r/r. Jednocześnie zakład charakteryzuje się zdecydowanie niższymi kosztami stałymi niż konkurencja na zachodzie.

Reklama

Na poziomie grupy koszty ogólnego zarządu i sprzedaży spodziewane są na stabilnym poziomie w 2014 r. Zakładane jest utrzymanie trendu spadkowego kosztów operacyjnych. Plany obejmują pracę na faktoringu międzynarodowym, co według słów prezesa, jest korzystne i pomoże w spadku kosztów finansowych. Kluczowa dla grupy jest sprzedaż "techniczna" do wykonawców, gdzie tkwi zarówno potencjał, jak i marże, ale rozwijany jest też kanał DIY, gdzie Rawlplug pochwalił się nowymi umowami, chociażby z sieciami w Wielkiej Brytanii. Prezes grupy wskazał, że widzi także potencjał do optymalizacji kosztów stałych, które stanowiły 30% z 427 mln zł kosztów własnych w 2013. Capex ma wynieść ok. 15 mln zł w tym roku.

"Mam nadzieje że już nie będziemy się tłumaczyć z wyników poniżej pewnego minimum przyzwoitości" - podsumował Koelner.

Grupa Rawlplug (wcześniej Koelner) to międzynarodowy holding, skupiający zakłady produkcyjne i spółki dystrybucyjne z 16 krajów świata. Zasięg dystrybucji produktów oferowanych przez Grupę obejmuje około 50 państw znajdujących się na 5 kontynentach. Grupa zajmuje się opracowywaniem innowacyjnych rozwiązań z zakresu technik zamocowań, ich projektowaniem, produkcją i dystrybucją.