Od zeszłego tygodnia, w każdy weekend można w internecie wykupić tani przejazd. Promocyjne bilety są ważne tylko w ciągu tygodnia. Jak mówi rzeczniczka spółki Beata Czemerajda, największą popularnością cieszą się najtańsze przejazdy.

Najwięcej sprzedano biletów na pociągi TLK, nieco mniej na Expressy łączące Warszawę z innymi miastami.Promocja ma powstrzymać ucieczkę pasażerów. Przeciągające się remonty na torach spowodowały, że podróż pociągiem jest coraz dłuższa. Przewoźnik modernizuje więc wagony, by zaoferować komfort.

Magnesem ma być też niska cena za przejazd. Z badań prowadzonych przez przewoźnika wynika, że pasażerowie, którzy dotychczas korzystali z kolei, przesiadają się do własnych samochodów.To efekt poprawiającego się stanu dróg w Polsce. Konkurencją są też przewoźnicy autobusowi. Promocyjne bilety mają odwrócić niekorzystny dla kolei trend.

Według wciąż nieoficjalnych danych, spółka zamknęła zeszły rok stratą przekraczającą 80 milionów złotych.

Reklama

W Przewozach Regionalnych też taniej

Swoją promocję uruchomiły w ubiegłym tygodniu PKP Intercity. Wcześniej, bo w grudniu zeszłego roku z promocją ruszyły Przewozy Regionalne.

Najtańsze bilety na dowolny przejazd kosztowały nawet złotówkę. Niedawno została uruchomiona druga pula tanich biletów. Jak mówi rzeczniczka przewoźnika Marta Milewska, akcja przyniosła pożądane efekty. Z danych prowadzonych przez przewoźnika wynika, że udało się przyciągnąć nowych pasażerów

Zyski ze sprzedaży promocyjnych biletów są objęte tajemnicą handlową, ale przewoźnik utrzymuje, że zainteresowanie ofertą znacznie wzrosło. Wszystkie promocyjne bilety sprzedawane są tylko w internecie.

Przewozy Regionalne to największa spółka kolejowa, zajmująca się transportem pasażerskim. Należy ona do samorządów wojewódzkich.

>>>PKP Intercity zainstaluje w pociągach czarne skrzynki i GPS. Czytaj tutaj o nowym systemie