Obiekt odebrany przez PKP Intercity i przekazany w użytkowanie Alstomowi, który będzie tu utrzymywał pociągi przez 17 lat

W skład centrum serwisowania wchodzi m.in. układ torów dojazdowych, zewnętrzna myjnia i hala z pięcioma torami (trzy z nich do utrzymania bieżącego i serwisowania, a dwa - do większych przeglądów i ciężkiego utrzymania). W hali działają m.in. tokarka podtorowa, system podnoszenia pociągu i automatyczny system do czyszczenia toalet.

Jak twierdzą PKP, to najnowocześniejszy tego typu obiekt tego typu w Polsce. Na razie do obsługi centrum na stołecznym Grochowie Alstom zatrudnił 60 pracowników. Docelowo ma tu pracować ok. 150 pracowników. Podwykonawcą Alstomu odpowiedzialnym za budowę była spółka Karmar. 

>>> Polska kolej staje na głowie. Największym przewoźnikom mieszają się role. Czytaj więcej tutaj.

PKP Intercity kupiło pociągi od Alstomu w maju 2011 r. Koszt 20 składów to 400 mln euro. Razem z budową zaplecza technicznego w Warszawie i serwisem utrzymania technicznego przez 17 lat wychodzi 665 mln euro.

O pomyśle skierowania dwóch Pendolino na trasy z pasażerami, już od września ( trzy miesiące po terminie) i kosztach wojny między przewoźnikiem i producentem jutro w Dzienniku Gazecie Prawnej.