Zarząd zależnej od Point Group spółki pod AWR podjął uchwałę "w celu zajęcia stanowiska w sprawie sytuacji gospodarczej AWR".

Na mocy tej uchwały zarząd AWR odniósł się do wpływu na aktualną i przewidywaną sytuację gospodarczą AWR "sprawy związanej z ujawnieniem w dniach 16 i 23 czerwca 2014 roku, w wydawanym przez AWR tygodniku 'Wprost', treści nagranych rozmów prowadzonych przez osoby prowadzące działalność publiczną".

"Po przeanalizowaniu skutków wydarzeń związanych z ujawnieniem treści nagrań, tj. w szczególności wpływu wydarzeń na sprzedaż powierzchni reklamowej w tygodniku 'Wprost' oraz sprzedaż egzemplarzową tygodnika 'Wprost', zarząd AWR ocenił, że na chwilę obecną nie dostrzega zagrożenia dla funkcjonowania spółki. Zarząd AWR ustalił, że w okresie od dnia ujawnienia treści nagrań spółka nie odnotowała spadku przychodów z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej oraz że nie zaszły żadne konkretne zdarzenia, które uzasadniałyby przewidywanie spadku przychodów spółki z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej z powodu zaistniałej sytuacji. Tym samym uprzednio dostrzegane przez zarząd czynniki ryzyka nie wystąpiły" - czytamy w komunikacie.

Zarząd AWR dostrzega z kolei pozytywny aspekt związany ze sprawą ujawnienia treści nagrań w znaczącym zwiększeniu sprzedaży egzemplarzowej tygodnika "Wprost". "Zarząd AWR na chwilę obecną nie posiada szczegółowych danych w tym zakresie, jednakże odnotowano zapotrzebowanie na zwiększony nakład czasopisma. W ocenie Zarządu AWR przełoży się to na zwiększenie przychodów spółki z tytułu sprzedaży egzemplarzowej" - podano w materiale.

Reklama

>>> Czytaj też: Sprzedaż "Wprost" wystrzeliła w górę i rekompensuje utratę wpływów z reklam

"Mając na uwadze treść ww. uchwały zarządu AWR, zarząd emitenta informuje, że podtrzymuje konserwatywną prognozę skonsolidowanych wyników finansowych Grupy Kapitałowej emitenta przekazaną do publicznej wiadomości raportem bieżącym nr 11/2014 z dnia 14 marca 2014 roku, tj. zakładającą osiągnięcie przychodów ze sprzedaży w wysokości 64.063 tys. zł oraz wskaźnika EBITDA na poziomie 8.008 tys. zł" - konkluduje Point Group.

W końcu czerwca prezes i akcjonariusz Point Group Michał Lisiecki poinformował agencję ISBnews, że pomimo utraty części kontraktów reklamowych Point Group zwiększa przychody dzięki rosnącej sprzedaży tygodnika "Wprost". Według niego, przedsiębiorstwo jest dobrze zorganizowane i nawet spadek nakładów w przyszłości nie powinien zachwiać jego fundamentami, ale bierze pod uwagę scenariusz, w którym działania służb mogą doprowadzić spółkę do upadłości.

Platforma Mediowa Point Group jest grupą kapitałową funkcjonującą w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Jest m.in. wydawcą tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy" oraz miesięcznika "Historia do Rzeczy", a także serwisów internetowych.

>>> Czytaj też: Zysk netto Point Group wzrósł do 2,45 mln zł w I kw. 2014 r.