Dresdner Verkehrsbetriebe AG (DVB) otrzyma pojazd w pierwszej połowie 2015 roku.

Elektryczny Solaris Urbino zostanie wyposażony w silnik o mocy 160 kW oraz baterie o pojemności 200 kWh, pozwalające pokonywać całość zaplanowanych tras – czytamy w informacji Solarisa. Baterie pojazdu posłużą również do zasilania podzespołów m.in. ogrzewania, klimatyzacji, układu kierowniczego oraz drzwi.

Baterie będą ładowane poprzez złącze plug-in oraz system szybkiego uzupełniania energii w postaci pantografu zamontowanego na dachu pojazdu. Podczas kursów energia w bateriach będzie uzupełniana na jednej z pętli. Ładowanie potrwa od 3 do 4 minut. W nocy, na terenie zajezdni, zasilanie nastąpi poprzez złącze plug-in – informuje Solaris.

Projekt, w ramach którego Solaris Urbino 18 trafi do niemieckiego przewoźnika, nosi nazwę "Elektro-Buslinie 79" i jest częścią szerszego programu „Elektromobilitaet verbindet”, realizowanego przez landy Bawarii i Saksonii.

Reklama

Choć pojazd będzie używany w codziennym ruchu liniowym, doświadczenia z jego eksploatacji maja posłużyć miejskiemu przewoźnikowi w dalszym zastępowaniu pojazdów z napędami tradycyjnymi pojazdami z napędami elektrycznymi. Naukowy nadzór nad pojazdem będzie sprawowany przez drezdeński Uniwersytet Techniczny.

Oprócz elektrycznego Solarisa Urbino miejski przewoźnik w Dreźnie dysponuje 51 autobusami marki Solaris.

>>> Polecamy: Solaris wygrał z BYD w KIO. Nie będzie chińskich autobusów w Warszawie