Jak tłumaczy UKE, w latach 2013 – 2014 do Urzędu wpłynęło ok. 1500 skarg abonentów na PTS S.A. dotyczących m.in. nieuczciwych praktyk zawierania przez PTS S.A. umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, nieuprawnionego przeniesienia numeru wbrew woli abonenta, nieuzasadnionego naliczania przez PTS S.A. opłat wyrównawczych pomimo braku faktycznego rozpoczęcia świadczenia przez PTS S.A. usług telekomunikacyjnych.

„Podczas rozpatrywania postępowań mediacyjnych i interwencyjnych Prezes UKE ustalił, iż PTS S.A. naruszyła szereg przepisów Prawa telekomunikacyjnego i w dniu 21 stycznia 2014 r. wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia na PTS S.A. kary pieniężnej” – czytamy w komunikacie.

W trakcie postępowania ustalono, że PTS S.A.:

- nie wypełniała obowiązków informacyjne w stosunku do użytkowników końcowych;

- nie wypełniała względem użytkowników końcowych obowiązków w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych;

- uniemożliwiała abonentom korzystanie z uprawnień do wyboru dostawcy usług;

- naruszyła obowiązek udzielenia Prezesowi UKE informacji.







Wysokość nałożonej kary jest maksymalną dopuszczalną karą.

„Moja decyzja to jasny sygnał dla rynku i operatorów, że tego typu działania operatorów będą karane, ale także dla konsumentów, których pragnę uczulić na to, iż prawo zarówno telekomunikacyjne jak i konsumenckie chroni ich interesy i powinni z niego w pełni korzystać” – komentuje Magdalena Gaj, Prezes UKE.