W latach 2013-2014 do Urzędu wpłynęło ok. 1500 skarg abonentów na PTS dotyczących m.in. nieuczciwych praktyk zawierania przez tę spółkę umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, nieuprawnionego przeniesienia numeru wbrew woli abonenta, nieuzasadnionego naliczania przez PTS opłat wyrównawczych pomimo braku faktycznego rozpoczęcia świadczenia przez spółkę usług telekomunikacyjnych, podano w komunikacie.

"Podczas rozpatrywania postępowań mediacyjnych i interwencyjnych Prezes UKE ustalił, iż PTS S.A. naruszyła szereg przepisów Prawa telekomunikacyjnego i w dniu 21 stycznia 2014 r. wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia na PTS S.A. kary pieniężnej" - czytamy dalej.

W wyniku przeprowadzonego postępowania administracyjnego UKE stwierdził naruszenie przez PTS obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych, a także nie wypełnianie względem użytkowników końcowych obowiązków w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych, uniemożliwianie abonentom korzystania z uprawnień do wyboru dostawcy usług, a także naruszenie obowiązku udzielenia prezesowi UKE informacji, podkreślono w materiale.

Prezes UKE ustalił na kwotę 497 120,34 zł, czyli maksymalną dopuszczalną wysokość.

Reklama

"Ustalając wysokość kary prezes UKE wziął w szczególności pod uwagę stwierdzony w postępowaniu negatywny stosunek spółki do wykonywania obowiązków ustawowych, co miało bezpośredni, niekorzystny wpływ na sytuację abonentów PTS. Spółka pomimo wyraźnego stanowiska prezesa UKE prezentowanego w trakcie postępowań mediacyjnych i interwencyjnych, kontynuowała niezgodne z prawem działania" - stwierdzono w komunikacie.

Prezes UKE Magdalena Gaj podkreśliła, że zwłaszcza w sytuacjach, kiedy operator narusza prawo wielokrotnie i wielu obszarach, regulator rynku musi reagować z całą stanowczością.

"Moja decyzja to jasny sygnał dla rynku i operatorów, że tego typu działania operatorów będą karane, ale także dla konsumentów, których pragnę uczulić na to, iż prawo zarówno telekomunikacyjne jak i konsumenckie chroni ich interesy i powinni z niego w pełni korzystać" - skomentowała Gaj, cytowana w komunikacie.

Polska Telefonia Stacjonarna (PTS S.A.) podaje na swojej stronie internetowej, że jest jednym z najmłodszych polskich operatorów telekomunikacyjnych, a każdego miesiąca dołącza do niej ponad 2,5 tys. klientów.