Instytucja ma wspierać polskich eksporterów na międzynarodowych rynkach, zacieśnić współpracę pomiędzy przedsiębiorcami z Polski, Ukrainy, Gruzji, Mołdawii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, RPA, Serbii, Lesoto, RPA czy Maroka, promować nasz kraj jako miejsce do inwestycji.

- Nie ukrywam, że Putin swoim embargiem na polskie produkty zmienił jesienna ramówkę PAIiIZ. Zwiększyliśmy zakres działań promocji polski i polskich wyrobów. Przy czym przenieśliśmy akcent z maszyn rolniczych i górniczych czy urządzeń proekologicznych na produkty spożywcze ze szczególnym uwzględnieniem owoców i warzyw – mówi Sławomir Majman, prezes PAIiIZ.

Reklama

W sumie agencja planuje na jesień 57 różnego typu działań promocyjnych z czego 11 dla przedsiębiorców z Polski Wschodniej. Obecnie tylko oni mogą skorzystać ze wsparcia środkami z Unii Europejskiej kosztów uczestnictwa w międzynarodowych misjach gospodarczych i targach branżowych.

Tylko w październiku odbędą się m.in. imprezy: w Etiopii i Tanzanii dla wielu branży(choć z Polski promowane będą spożywcza, budowlana w tym produkcji maszyn budowlanych, oraz produkcji maszyn rolniczych), w Paryżu i Bukareszcie dla branży spożywczej, w Hamburgu dla sektora metalowego. Na listopad ponownie zaproszenie do uczestnictwa maja przedstawiciele przemysłu metalowego – do Szwecji, spożywczego – do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i do Senegalu - przedsiębiorcy z wielu branży.

- To nie oznacza, że przedsiębiorcy z innych regionów Polski nie są zapraszani na te imprezy. PAIiIZ organizuje na nich polskie stoisko, pomaga w nawiązaniu kontaktów B2B. Eksporterzy muszą zapłacić za przelot i hotel, które jako grupa także mamy po promocyjnych cenach – tłumaczy Sławomir Majman.

PAIiIZ planuje również lokalną promocję polskich produktów i przedsiębiorstw. Jeszcze w tym miesiącu w czeskiej Pradze odbędzie się forum inwestycyjne Chiny – Europa Centralna i Wschodnia. W Warszawie i Krakowie natomiast odbędzie się study tour przedsiębiorców z Gruzji, Mołdawii, Azerbejdżanu, Kirgistanu, RPA, Lesoto, Maroka i Serbii, których PAIiIZ będzie próbowała zainteresować zarówno możliwościami inwestycji w Polsce jak i znalezieniem tu partnerów handlowych.

We wrześniu np. przybędzie do naszego kraju delegacja dziennikarzy branżowych i przedsiębiorców z ZEA. Zorganizowane zostaną dla nich spotkanie z branży spożywczej, budowlanej, motoryzacyjnej.

>>> Czytaj także: Zobacz, jak zabezpieczyć biznes przed ryzykiem politycznym na Wschodzie