Ma to związek z wprowadzonym na początku miesiąca rosyjskim embargiem. Szef agencji Sławomir Majman przekonywał dziennikarzy, że rolnicy oraz firmy, które chcą wysyłać towary na odległe rynki dostaną konkretne wsparcie. Będą to szkolenia dotyczące specyfiki konkretnych rynków i wymogów fitosanitarnych. Dodatkowo będzie organizować misje wyjazdowe." - wyliczał Sławomir Majman.

Polska żywność ma być promowana m.in. na targach w Chinach, Japonii oraz podczas kolejnej jesiennej wizyty premiera w Afryce. Szef PAIiIZ - u dodaje, że duże szanse polskie firmy mają także podczas przyszłorocznego włoskiego EXPO. Impreza w Mediolanie zaplanowana od maja do października poświęcona jest żywności z całego świata. Majmam zapowiada, że Polska chce się pokazać jako" imperium" w tej kwestii.

Do końca roku Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych planuje zorganizować lub współuczestniczyć w organizacji 57 wydarzeń. Część z nich będzie poświęcona właśnie sektorowi spożywczemu.

Rosyjskie embargo obowiązuje od 7 sierpnia. Jest reakcją na sankcje, które Zachód nałożył na Moskwę za jej zachowanie w konflikcie na wschodzie Ukrainy.

Reklama

>>> Polecamy: Zobacz, jak zabezpieczyć biznes przed ryzykiem politycznym na Wschodzie