"Podtrzymujemy plan finansowy na 2014 rok" - powiedział prezes Tomasz Sweklej podczas konferencji prasowej.

Wiceprezes i dyrektor finansowy Michał Ulatowski wyjaśnił, że realizacja prognozy jest w pełni możliwa.

"Pierwsze półrocze zawsze jest zdecydowanie słabsze. 25 proc. planu w I półroczu nie jest niczym złym. Historycznie tak bywało i założony plan jest nadal realistyczny" - powiedział.

Spółka poinformowała również, że aktualny backlog na lata 2014-15 wynosi ok. 2,0 mld zł netto bez konsorcjantów, należy jednak od niego odjąć przychody zrealizowane w I poł. roku.

Reklama

"Perspektywy na rynku modernizacji i budowy infrastruktury w Polsce są bardzo optymistyczne" - powiedział również Sweklej. Dodał, że spodziewa się bardziej płynnej realizacji projektów kolejowych w kolejnej perspektywie unijnej, bo są znacznie lepiej przygotowane.

Prezes przypomniał również, że na rynku polskim celem jest ok. 12-procentowy udział - a więc utrzymanie obecnego poziomu - jednak przy rosnących zamówieniach i tym samym rosnących przychodach.

Spółka nadal zamierza koncentrować się na kluczowych obszarach działalności, podsumował prezes.

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 r.