Zmniejszające się przychody oraz zysk netto zmuszają Pocztę Polską do poszukiwania nowych źródeł przychodów. Jednym ze sposobów na poprawę sytuacji finansowej spółki jest wejście na rynek usług ubezpieczeniowych.

Poczta Polska nie planuje jednak wchodzić w rywalizację z największymi gigantami tej branży. Zamiast tego operator planuje skupić się na oferowaniu ubezpieczeń w małych miastach i wsiach, które często są pomijane przez największe firmy ubezpieczeniowe. W rozmowie z dziennikiem "Rzeczpospolita" Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej podkreśla, że w tym celu spółka chcę wykorzystać swoją największą siłę - rozbudowaną sieć dostępu do odbiorców poprzez listonoszy oraz placówki pocztowe.

Jeszcze w ubiegłym roku PP wprowadziła sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przez ok. 500 listonoszy wyposażonych w smartfony ze specjalną aplikacją mobilną. W ofercie spółki znajdują się również ubezpieczenia rolne. Wkrótce dołączą do nich polisy na życie i turystyczne.

>>> Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej"

Reklama