Zapowiedziała też duże inwestycje i poprawę warunków na kolei i w transporcie miejskim.

"W latach 2014-2020 zbudujemy w Polsce 1770 km autostrad oraz dróg ekspresowych i 35 obwodnic za blisko 93 mld zł. Oddamy do użytku pełną sieć autostrad A1, A2 i A4 i dróg ekspresowych - żeby wymienić tylko: S3, S5, S6, S7, S8 i S17 i całą obwodnicę Warszawy" - powiedziała Kopacz w Sejmie.

Premier podkreśliła, że w 2014 r. planowane jest oddanie do użytkowania ponad 160 km dróg ekspresowych i podpisanie umów na budowę kolejnych 300 km. "W najbliższych tygodniach pojedziemy już S8 z Wrocławia do Sieradza. Do końca 2015 roku oddanych zostanie 250 km dróg ekspresowych i podpisane zostaną umowy na kolejne 0,5 tys. km" - wskazała.

Według wcześniejszych informacji, w wyniku realizacji Programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015, do dnia 31 marca br. oddanych do ruchu zostało 1 472,5 km dróg krajowych, w tym w 2013 r. 356,9 km.

"Najbliższe lata to jednak przede wszystkim rewolucja w przewozach pasażerskich na kolei. Prowadzone od 2012 roku zmiany w PKP dają wyraźny efekt. Przyspieszenie w inwestycjach liniowych odczujemy jeszcze w tym roku" - zapowiedziała także Kopacz.

Reklama

>>> Czytaj też: Opóźnione wyceny, zaniżone wartości ziemi. NIK wytyka błędy GDDKiA

"Na Święta Bożego Narodzenia pojedziemy z Gdańska do Warszawy poniżej 3 godzin, zaś z Wrocławia do Warszawy - ok. 3 godz. 40 min. Z Katowic i Krakowa do Warszawy - w ok. 2 godz. 30 min. W 2015 r. na tory wyjadą całkowicie nowe składy pociągów o wartości 6 mld zł. Na koniec kadencji ok. 70% taboru PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana. Dla porównania - w roku 2011 było to zaledwie 20%" - wyliczyła premier.

Kopacz zadeklarowała również, że rząd konsekwentnie będzie zwiększać przepustowość polskich portów, jak i poprawiać infrastrukturę dostępową od strony lądu. Na te cele planuje wydać ponad 1 mld zł w 2015 r., a do końca 2020 roku - ponad 11 mld zł.

"Nowa perspektywa finansowa Unii Europejskiej to dalszy rozwój transportu miejskiego. Kolejne nowe linie, nowe tramwaje i autobusy. Nie muszę nikomu mówić, co oznacza 13,5 mld zł do 2020 r. na nowy tabor i nowe linie tramwajowe dla polskich miast i polskich producentów taboru" - podsumowała premier.

>>> Czytaj więcej: Jak Ewa Kopacz chce zmienić gospodarkę. Oto najważniejsze obietnice z expose