Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła o 9,7 proc. rok do roku do 6.191 mln euro w I-III kw. 2014 roku. W samym III kwartale wzrost sięgnął 10,9 proc., podało Jeronimo Martins.

Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like) Biedronki spadła wartościowo o 1,3 proc. w skali roku w III kwartale (przez czynniki deflacyjne) i wzrosła wolumenowo o ok. 1 proc. (przez akcje marketingowe i wprowadzenie płatności kartami). W I-III kw. sprzedaż w sklepach porównywalnych spadła o 1,2 proc.

>>> Czytaj też: Polakom coraz mniej potrzebna gotówka. Szybko rośnie popularność kart płatniczych

Jeronimo Martins podało, że w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sprzedaż detaliczna żywności w Polsce odbywała się w konkurencyjnym środowisku, a wszyscy główni gracze na rynku wciąż prowadzą silne działania promocyjne. Dodatkowo deflacja cen żywności w Polsce wyniosła 1,9 proc. częściowo przez rosyjskie embargo.

Reklama

Grupa podała, że w I-III kw. 2014 sieć sklepów Biedronka powiększyła się - zgodnie z planem - łącznie o 149 nowych sklepów. Na koniec września łączna liczba sklepów w sieci wyniosła 2527.

"Mimo, że nadal wierzymy w potencjał polskiego rynku, zdecydowaliśmy o zmniejszeniu liczby otwarć nowych sklepów Biedronki w IV kw. w porównaniu z pierwotnymi planami. W efekcie ekspansja w 2014 zakończy się z końcem października wraz z jednoczesną redukcją capex na ten cel" - napisano w raporcie.

Jeromino Martins to portugalska grupa działająca w sektorze FMCG. Jest właścicielem sieci Biedronka - największej sieci detalicznej w Polsce. W październiku ub.r. grupa otworzyła w Polsce 2000. sklep, a jej plany przewidują osiągnięcie 3000 sklepów pod marką Biedronka w 2015 r.