"Na przyszły rok planujemy uruchomienie ok. 10 sklepów w Niemczech. Stan zaawansowania negocjacji wskazuje, że mniej więcej będzie to taka liczba. W kolejnym roku mamy już umowy na 2 salony" - powiedział Pachla podczas konferencji prasowej.

"Z dzisiejszych informacji wynika, że jesteśmy w stanie uruchomić ok. 30 sklepów w Niemczech w ciągu trzech lat" - dodał.

Wiceprezes poinformował, że z innymi markami niż Reserved LPP wejdzie do Niemiec na pewno nie wcześniej niż w 2017 roku.

"Ten rynek jest wrażliwy i nie chcemy niczego zepsuć, wchodząc od razu z kilkoma brandami. Będziemy się koncentrować na marce Reserved, a potem dopiero wejdziemy w kolejnymi, ale nastąpi to nie wcześniej niż w 2017 roku" - powiedział.

Reklama

Pachla poinformował, że w przyszłym roku spółka otworzy ok. 10 salonów na Bliskim Wschodzie o łącznej powierzchni 11 tys. m2. Pierwszy salon powstanie w Katarze na początku przyszłego roku.

"Zaczniemy tradycyjnie od salonów Reserved, ale myślę, że otworzymy 2-3 sklepy marki Mohito w ramach tego plany" - powiedział wiceprezes.

W tym roku LPP uruchomiło 3 salony w Niemczech, a na początku grudnia powstanie czwarty w tym kraju.

W październiku LPP rozpoczęło działalność na Bałkanach, otwierając salony w Chorwacji marek Reserved, Cropp, House, Mohito, oraz Sinsay w centrum handlowym Arena w Zagrzebiu.

"Bałkany jak najbardziej leżą w sferze naszych zainteresowań. W ciągu kilku kwartałów być może będziemy mogli powiedzieć o kolejnych, nowych lokalizacjach. Cały czas pracujemy nad kolejnymi krajami, ale na razie nie mogę podać żadnych konkretów" - powiedział Pachla dziennikarzom.

Na koniec września 2014 powierzchnia handlowa LPP wyniosła 681,2 tys. m2, co oznacza wzrost o 32% o 167 tys. mk2. Łączna liczba salonów sięgała 1.453 na koniec września.