W IV kwartale Neuca wprowadzi też na rynek ok. 45 produktów pod marką własną, poinformował prezes Piotr Sucharski.

"Planujemy jeszcze zakończenie rozmówi inwestycyjnych z co najmniej kilka przychodniami do końca tego roku. Na pewno wydamy na to 30 mln zł do końca przyszłego roku. Widzimy duży potencjał synergiczny zarówno w relacjach z klientami, jak i sprzedaży marek własnych. Na tym etapie ten potencjał jest na tyle istotny, że będziemy rozwijać inwestycje w tym obszarze" - powiedział Sucharski podczas konferencji prasowej.

Dodał, że te przychodnie są rentowne, są konsolidowane od września tego roku, ale od początku roku grupa poniosła koszt dotyczące tego projektu.

"Jeszcze w tym roku ten segment przyniesie straty, ale w przyszłym roku będzie on dodatni. Ten wynik nie będzie istotny z punktu widzenia całego zysku netto grupy, ale najważniejsze jest, że on będzie dodatni" - podkreślił Sucharski.

Reklama

Dodał, że założenie uzyskania rentowności w 2015 r. obejmuje już istniejące przychodnie, jak i te, które zostaną przejęte do końca tego roku i w przyszłym.

W tym roku nakłady inwestycyjne na 9 przejętych już przychodni wyniosły ok. 10 mln zł. Do końca 2015 Neuca chce zainwestować w ten segment ok. 30 mln zł.

"Inwestycja 30 mln zł pozwoli nam ocenić potencjał kolejnych etapów. Będziemy bardzo dużo inwestować w dodatkowe usługi. W pierwszym etapie na pewno nie będą to przychodnie specjalistyczne, nie będziemy też przejmować szpitali" - dodał.

Sucharski poinformował, że przy podsumowaniu wyników za 2014 rok ujawni, pod jaką marką będą działały przychodnie.

Po trzech kwartałach liczba produktów własnych grupa wzrosła do 325 wobec 211 na koniec 2013 roku. Do końca roku spółka planuje wprowadzić do sprzedaży ok. 45 nowych produktów.

"Na koniec roku szacujemy, że będzie ok. 390 produktów. W segmencie marek własnych dużo trudniej będzie pozyskiwać nowe produkty i będzie rósł koszt inwestycji wprowadzenia ich do sprzedaży. Dziś za wcześnie, aby mówić o liczbach na przyszły rok. Dopiero raczkujemy w segmencie leków RX" - powiedział Sucharski.

Po trzech kwartach zysk brutto ze sprzedaży produktów własnych wyniósł 13,7 mln zł. Prognoza spółki zakładała, że zysk ten sięgnie 10,5 mln zł w całym roku.

Grupa Neuca jest liderem rynku hurtowej sprzedaży leków. Udział grupy w rynku hurtu aptecznego wyniósł średnio 26,1% w 2013 r.