"W listopadzie do grona klientów LiveChat Software dołączyło 262 nowych firm. Oznacza to, że wrocławska spółka ma już 9302 klientów z całego świata wobec 9040 w poprzednim miesiącu i 6317 przed rokiem. Liczba firm, które wdrożyły rozwiązanie 'LiveChat' na swoich stronach internetowych wzrosła więc w trakcie roku aż o 47%" - czytamy w komunikacie.

Wzrost bazy klientów przekłada się bezpośrednio na wyniki finansowe LiveChat Software. Pod koniec listopada notowana na GPW spółka przedstawiła raport za I połowę swojego roku finansowego (czyli okres od 1 kwietnia do 30 września). W jego trakcie zysk netto spółki wzrósł o 71,2% do 7,48 mln zł a przychody o 79,1% do 14,28 mln zł, podano również.

LiveChat Software potwierdził też prognozę zgodnie z którą w całym roku finansowym osiągnie 14,9 mln zł zysku netto, 18,95 mln zł EBITDA oraz 25,32 mln zł przychodów. Po połowie roku zrealizował tą prognozę w ponad połowie (50,2% na poziomie zysku netto, 51,8% EBITDA oraz 56,4% przychodów).

Wrocławska firma jest jednym z trzech największych na świecie dostawców oprogramowania typu live chat dla biznesu. Jej klienci to firmy, które wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży. Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających m.in. analizę ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakość pracy konsultantów.

Reklama

LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service - oprogramowanie jako usługa) i dzięki temu jest firmą globalną. Najważniejszy dla niej rynek to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Do jej klientów należą zarówno małe sklepy internetowe, jak i wielkie światowe marki, takie jak Orange, Play, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab czy Air Asia.