Pierwsze pojazdy Solaris Urbino 12 electric trafią do Warszawy w maju przyszłego roku, zaś realizacja kontraktu zakończy się w czerwcu.

Elektryczne autobusy będą wyposażone w baterie o pojemności 200 kWh i silniki trakcyjne o mocy 160 kW. Ładowanie baterii będzie odbywać się przy wykorzystaniu metody plug-in z ładowarki o mocy 120 kW. Dodatkowo ładowarka będzie posiadać także funkcję zmniejszenia jej mocy ładowania do 40 kW – czytamy w komunikacie prasowym.

- Autobusy elektryczne nie emitują spalin i są bardzo ciche. Chcemy, aby stanowiły o nowoczesnym obliczu Miejskich Zakładów Autobusowych – powiedział Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych. – W pierwszej kolejności skierujemy je do obsługi reprezentacyjnego Traktu Królewskiego.

Warszawski kontrakt to jeden z pierwszych tak dużych kontraktów obejmujący zakup autobusów elektrycznych.

Reklama

>>> Czytaj też: Solaris: historia producenta autobusów, który podbił świat