"Zarząd spółki Gino Rossi sporządził prognozę finansową na podstawie zgłoszonego i szacowanego popytu na kolekcję wiosna-lato 2015 oraz szacowanego popytu na kolekcję jesień-zima 2015" - czytamy w komunikacie.

Według prognozy, skonsolidowane przychody ze sprzedaży (po korektach konsolidacyjnych, uwzględniające sprzedaż materiałów do poddostawców), wyniosą 290 mln zł, zaś po korektach, z wyłączeniem sprzedaży materiałów do poddostawców sięgną 276 mln zł w 2015 roku.

Spółka podawała wcześniej, że w całym 2014 r. jej skonsolidowane przychody wzrosły o 18% r/r i wyniosły 243,7 mln zł. W okresie I-III kw. 2014 r. spółka miała przychody ze sprzedaży w wysokości 193,45 mln zł w porównaniu z 158,86 mln zł rok wcześniej.

W 2013 r. zysk EBITDA wyniósł 14,1 mln zł (i był zgodny z prognozą spółki). Prognoza na 2014 r. to 21,0 mln zł, zaś w I-III kw. zysk w tym ujęciu wyniósł on 14,2 mln zł.

Reklama

"Przedstawiona prognoza zakłada: wzrost sprzedaży spółki Gino Rossi o 14% oraz wzrost sprzedaży spółki Simple o 11%; wzrost sieci sprzedaży detalicznej do 97 własnych i franczyzowych salonów Gino Rossi, (w tym 2 sklepy internetowe i 7 sklepów franczyzowych na Litwie i Łotwie bez kasy fiskalnej Gino Rossi) oraz do 62 salonów własnych i franczyzowych Simple na koniec 2015 r." - czytamy dalej.

Spółka oczekuje także kursu PLN/EUR na poziomie 4,3 zł; utrzymania cen surowców w granicach +/- 5% od aktualnego poziomu cenowego, a także znaczących wahań popytu w branży odzieżowo-obuwniczej w porównaniu z trendami obserwowanymi w drugiej połowie 2015 r.

"W opinii zarządu, istotnymi czynnikami mającymi wpływ na realizacje prognozy będą:

1. Wzrost skali działalności wynikający z otwarć nowych sklepów, jak również powiększeń dotychczasowych salonów do powierzchni umożliwiającej w optymalny sposób ekspozycję kolekcji.

2. Poprawa efektywności operacyjnej spółki, mająca na celu optymalizację procesów wewnętrznych w obszarach produkcji, sprzedaży, obrotu towarowego, finansowym.

3. Przeprowadzone modernizacje zakładów w Elblągu i Łosinie pozytywnie przekładające się na obniżenie jednostkowego kosztu wytworzenia produkcji.

4. Stabilna sytuacja finansowa grupy wpływająca na potencjalne obniżenie kosztów finansowych oraz kosztów pozyskania kapitału" - czytamy także.

Gino Rossi zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie grupy znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.