Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like) Biedronki wzrosła wartościowo o 0,3% w skali roku w IV kwartale (pod silnym wpływem czynników deflacyjnych) i wzrosła wolumenowo o ponad 3%, w porównaniu z ok. 1% w III kwartale. W całym roku sprzedaż w sklepach porównywalnych spadła o 0,8% (liczona w złotych).

Jeronimo Martins podało, że w całym ubiegłym roku sprzedaż detaliczna żywności w Polsce pozostawała pod silnym wpływem działań promocyjnych. Znaczenie miały zarówno niskie ceny, jak i zwiększająca się wygoda dla konsumentów. Dodatkowo deflacja cen żywności w Polsce pogłębiła się, wynosząc -0,5% w II kwartale, -1.9% w III kwartale i -2,4% w ostatnich trzech miesiącach roku.

>>> Czytaj też: O gminie, co Biedronki nie chciała. Czy można żyć bez dyskontów?

Reklama

Grupa podała, że w 2014 r. otwarto 211 sklepów sieci Biedronka (wzrost sieci netto o 194 placówki). Na koniec roku łączna liczba sklepów w sieci wyniosła 2587.

Jeromino Martins to portugalska grupa działająca w sektorze FMCG. Jest właścicielem sieci Biedronka - największej sieci detalicznej w Polsce. Plany grupy przewidują osiągnięcie 3000 sklepów pod marką Biedronka w 2015 r.