„Powyższe koszty odpisów aktualizacyjnych mają charakter zdarzeń jednorazowych i obciążą skonsolidowane wyniki Grupy oraz wyniki jednostkowe Agory, za czwarty kwartał 2014 r. Będą miały również wpływ na wysokość odroczonego podatku dochodowego" – czytamy w komunikacie.

„Podkreślić należy, że zgodnie z wymogami Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, Grupa przeprowadza testy na utratę wartości aktywów poszczególnych ośrodków generujących przepływy pieniężne ('cash generating unit') - w tym wypadku tytułów czasopism wydawanych w ramach pionu Czasopisma i Prasa Bezpłatna (należących do segmentu Prasa) nabytych przez Agorę, do których przypisana została określona wartość księgowa na dzień nabycia" - czytamy dalej.

Spółka zwróciła uwagę, że zgodnie z powyższymi wymogami nie jest możliwe kompensowanie ewentualnej nadwyżki wartości odzyskiwalnej zidentyfikowanej na jednym ośrodku generującym przepływy pieniężne w ramach tego samego segmentu biznesowego z ewentualnym niedoborem na innym.

„W konsekwencji, odpisy na poszczególnych ośrodkach generujących przepływy pieniężne są dokonywane nawet jeśli nie ma konieczności dokonywania takich odpisów z punktu widzenia łącznej wartości aktywów całego segmentu" – podsumowano w informacji.

Reklama

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej, "Metra" - największego polskiego dziennika bezpłatnego oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.