"W roku 2015 oczekujemy dalszej poprawy naszych osiągnięć. Tempo wzrostu gospodarczego powinno nadal przyspieszać i przewidujemy, że przełoży się to na rynek reklamy telewizyjnej. Wiodąca pozycja na rynku przyniesie nam wzrost przychodów powyżej jego dynamiki, a rentowność ulegnie dalszej poprawie - zgodnie z naszą średnioterminową prognozą" - powiedział Tellenbach, cytowany w komunikacie.

TVN podał w prezentacji, że spodziewa się, iż "skonsolidowane przychody wzrosną w br. w jednocyfrowym tempie, w przedziale od średniego do wysokiego", natomiast "skonsolidowana skorygowana EBITDA wyniesie ok. 590 mln zł, odzwierciedlając poprawę rentowności podstawowej działalności oraz wzrost wynagrodzenia akcjonariuszy od spółek stowarzyszonych".

W 2014 r. wynik netto TVN wyniósł 189 mln zł, głównie w wyniku poprawy EBITDA oraz znacznie niższych kosztów finansowych, podała spółka. W IV kwartale zysk netto wyniósł 51 mln zł.

Przychody wzrosły o 4,6% r/r do 480,98 mln zł w IV kw ub.r. i o 3,6% do 1593,80 mln zł w całym 2014 r., głównie w wyniku wzrostu przychodów związanych z reklamą - odpowiednio: o 5,4% i 5,1%.

Reklama

Skorygowana EBITDA wzrosła w IV kw. o 16,3% r/r do 184 mln zł, na skutek wyższych przychodów i w pełni utrzymanej bazy kosztów, wyłączając 5 mln zł jednorazowych kosztów związanych z transakcją zmiany kontroli. Skorygowana marża EBITDA w IV kw. wzrosła do 38,2% z 34,4% rok wcześniej. Roczna skorygowana EBITDA wyniosła 530 mln zł z marżą 33,3%.

Raportowana EBITDA wyniosła 180 mln zł w IV kw., z marżą na poziomie 37,5%, odnotowując znaczący wzrost rok do roku w oparciu o poprawę skorygowanej EBITDA, ale również na skutek wpływu na wynik w porównywalnym okresie 2013 roku udziału w stratach jednostek stowarzyszonych oraz utraty wartości inwestycji w Onet. Roczna raportowana EBITDA wyniosła 549 mln zł z marżą 34,4% w efekcie podobnych czynników, a także dzięki udziałom w zyskach jednostek stowarzyszonych w porównaniu z udziałem w stratach w roku 2013, podano także.

TVN to zintegrowana grupa medialna, działająca w ramach trzech głównych segmentów biznesowych: nadawanie i produkcja telewizyjna oraz cyfrowa płatna telewizja satelitarna. Nadaje jedenaście kanałów telewizyjnych, m.in. TVN, TVN7, TVN24, TVN Turbo i TVN Style.