"Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej w II kw. 2022 r. wyniósł 45,8 mln zł, w porównaniu do 41,1 mln zł w II kw. 2021 r. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej skorygowany o odpis wartości firmy (2,9 mln zł) wyniósł 48,7 mln zł" - czytamy w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 64,54 mln zł wobec 55,9 mln zł zysku rok wcześniej.

Reklama

Zysk EBITDA w II kw. br. wyniósł 87,3 mln zł wobec 75,82 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA sięgnęła odpowiednio: 93 mln zł wobec 77,11 mln zł rok wcześniej.

"Skorygowana EBITDA w II kw. 2022 r. wyniosła 93 mln zł, co implikuje wzrost o 21% r/r, do czego przyczyniła się przede wszystkim wyższa skoryg. EBITDA w części mediów online, a także znaczny wzrost r/r wyniku EBITDA spółki sprzedającej wycieczki zagraniczne Wakacje.pl. (EBITDA spółki Wakacje.pl w II kw. 2022 r. znacznie przekroczyła poziom z II kw. 2021 r. i II kw. 2019 r.)" - czytamy dalej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 266,61 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 218,18 mln zł rok wcześniej.

"Przychody gotówkowe segmentu online w II kw. 2022 r. wzrosły o 23% r/r, do 251,6 mln zł. Na wzrost przychodów największy wpływ miały:

wzrost przychodów w spółce WP Media;

znaczący wzrost r/r przychodów spółki zależnej Wakacje.pl, sprzedającej wycieczki zagraniczne, w porównaniu do II kwartału 2021 r. i II kwartału 2019 r.;

dwucyfrowy wzrost r/r w spółce zajmującej się pośrednictwem online w sprzedaży samochodów (Superauto)" - napisano też w raporcie.

Segment TV w II kw. 2022 r. zaraportował przychody na poziomie 7,7 mln zł (wzrost o 7% r/r), podano także.

"W drugim kwartale rynek reklamy wciąż był silny, mimo niepokoju, który nas otacza, a Wirtualna Polska Holding utrzymywała ponadrynkowe wzrosty. Te dobre wyniki nie byłyby możliwe bez szczególnego wysiłku i zaangażowania naszych pracowników, bo przecież nie aktywami trwałymi nasz biznes stoi. Cieszą nas również wyniki w obszarze turystyki, zarówno zagranicznej, jak i krajowej, które po pandemii niemal się podwoiły" - skomentował prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

Nową i wciąż rozwijaną brokerską usługą reklamową jest WPartner, podkreśliła spółka.

"Jest to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację ich powierzchni reklamowych dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej o model programmatic oraz popytowi ze spółek e-commerce będących klientami WP. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma podmiotami zewnętrznymi. Pierwsze półroczne zamknęło się niemal trzykrotnym wzrostem przychodów WPartner w porównaniu do 2021 roku" - czytamy w komunikacie.

W I poł. 2022 r. spółka miała 89,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 67,59 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 479,76 mln zł w porównaniu z 397,11 mln zł rok wcześniej.

Zysk EBITDA Grupy WP w I poł. br. wyniósł 154,65 mln zł wobec 132,65 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA sięgnęła odpowiednio: 165,37 mln zł wobec 137,91 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2022 r. wyniosła 20,58 mln zł wobec 64,74 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

(ISBnews)