"Chcemy otwierać selektywnie w tym roku. Nie jest celem samym w sobie duża liczba otwarć, lecz atrakcyjność lokalizacji" - powiedział ISBnews Rabiański.

"Chcielibyśmy otworzyć kilkanaście sklepów Smyka i Empiku. Natomiast dokładnej liczby nie jestem w stanie skomentować, bo to zależy od faktycznej dostępności i atrakcyjności. Gdzieś powstanie nowa galeria i będzie to na zasadzie przeniesienia sklepu do nowej lokalizacji, a gdzieniegdzie będą to nowe otwarcia związane z pojawieniem się nowych galerii w jakimś mieście" - dodał.

Podkreślił jednak, że w ramach przyjętych budżetów spółka nie zamierza oszczędzać na wydatkach inwestycyjnych i jest przygotowana na nowe otwarcia.

EMF będzie nadal skupiać się na prowadzeniu sklepów Empik i Smyk w galeriach handlowych, ze względu na wysoką liczbę odwiedzających je klientów. Jak wskazał prezes, obie sieci osiągnęły już masę krytyczną i obecna ekspansja musi być powiązana z rozwojem rynku.

Reklama

Na koniec 2014 r. grupa EMF posiadała 204 sklepy Smyk o łącznej powierzchni 188.840 m2 oraz 218 sklepów Empik o łącznej powierzchni 91.084 m2.

Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.