Zysk operacyjny wyniósł 1,10 mln zł wobec 15,30 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 333,70 mln zł w IV kw. 2014 r. wobec 300,30 mln zł rok wcześniej. Na taki wynik wpłynęły szybszy niż rynkowy wzrost wpływów reklamowych segmentów Internet, Radio i Reklama Zewnętrzna oraz rekordowa frekwencja kinowa i przychody z działalności filmowej, podała spółka.

"Ostatni kwartał ubiegłego roku był dla Grupy Agora wyjątkowo udany, a cały 2014 upłynął pod znakiem skutecznej realizacji średnioterminowych planów (...). Zgodnie z postawionymi celami, wszystkie biznesy pozaprasowe Agory zwiększają przychody i poprawiają rentowność. Osiągnięty na koniec 2014 r. poziom aktywnych cyfrowych prenumerat 'Gazety Wyborczej' - wyższy, niż zakładaliśmy - potwierdza właściwy wybór modelu transformacji biznesowej segmentu prasowego" - powiedział prezes Agory Bartosz Hojka, cytowany w komunikacie.

"Świetnie rozwija się też działalność Agory związana z branżą filmową oraz telewizyjną - 2014 przyniósł spektakularny sukces filmu 'Bogowie', którego byliśmy koproducentem i dystrybutorem, a kanał Stopklatka TV, założony z Kino Polska S.A., osiągnął zakładany 1% oglądalności" - dodał prezes.

Reklama

W I-IV kw. 2014 r. spółka miała 12,50 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 0,50 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1102,40 mln zł w porównaniu z 1073,90 mln zł rok wcześniej.

Wynik EBITDA w I-IV kw. 2014 r. wyniósł 77,70 mln zł wobec 103,50 mln zł zysku rok wcześniej.

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej, "Metra" - największego polskiego dziennika bezpłatnego oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.