Odcinek łączy się z pierwszą linią na stacji Świętokrzyska i pozwala na przejechanie pod ziemią z Woli na Pragę. II linia ma 7 stacji i ponad 6 kilometrów.
Umowę z wykonawcą podpisano jeszcze w październiku 2009 roku, następnie odbyło się projektowanie i uzyskiwanie stosownych pozwoleń, by w połowie 2011 roku mogła ruszyć budowa centralnego odcinka drugiej linii. Prace prowadzone były z trudnościami, miasto podpisało aneks z wykonawcą - włosko-tureckim konsorcjum AGP Metro Polska przesuwający datę oddania inwestycji. Jej otwarcie planowano już wcześniej. Ostatnim terminem, o jakim się mówiło była jesień ubiegłego roku.
>>> Czytaj też: Metro nie tylko w Warszawie? Zobacz, jakie plany transportowe mają inne miasta
Jak zapowiadają przedstawiciele metra, nowe stacje zaskoczą pasażerów - każda jest inna, wszystkie bardzo kolorowe, wprowadzono bramki biletowe nowego typu, a na stacji Centrum Nauki Kopernik znajdują się najdłuższe w Polsce schody ruchome.
Nowa linia częściowo odciąży komunikację pomiędzy wschodnią i zachodnią częścią Warszawy. Centralny odcinek nie jest jednak ukończoną linią, będzie dalej rozbudowywany