Zgodnie z oświadczeniem zamieszczonym w wezwaniu, wzywający oczekuje, iż: "nabycie TVN przez SNI umożliwi spółce dalszą realizację międzynarodowej strategii jej rozwoju, wzmacniając pozycję SNI jako wiodącego globalnego uczestnika rynku rozrywki telewizyjnej. Transakcja zapewni spółce ważne miejsce na europejskim rynku, a dla SNI jest dodatkowym, istotnym strategicznym elementem jej działalności biznesowej w Europie'" - czytamy w oświadczeniu zarządu TVN.

Dogłębne zrozumienie przez SNI segmentu treści lifestylowych ma być bezcenne dla dalszej optymalizacji oferty TVN dla konsumentów i reklamodawców, a zarazem poszerzy międzynarodową dystrybucję istniejącego pakietu kanałów, podano również.

Southbank Media Limited - spółka zależna od Scripps Networks Interactive - ogłosiło wezwanie na 45,63% akcji TVN po 20 zł za sztukę. Zapisy będą przyjmowane od 24 lipca do 24 sierpnia br.

Scripps Networks Interactive sfinalizował na początku lipca przejęcie 52,7% akcji TVN od Grupy ITI i Canal+. Firma zapłaci 584 mln euro za 100% udziałów w N-Vision, która posiada bezpośrednio i pośrednio - poprzez Polish Television Holding B.V. (PTH) - ok. 52,7% udziału w kapitale TVN S.A. Nabywcą jest Southbank Media Ltd. - brytyjska spółka zależna od Scripps Networks Interactive. Scripps zapowiadał wcześniej, że docelowo chce wycofać TVN z obrotu giełdowego.

Reklama

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.

Scripps Networks Interactive to jeden z wiodących producentów angażujących treści dotyczących wnętrz, jedzenia oraz podróży. W portfolio SNI można znaleźć niezwykle popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country, których łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 mln widzów.