CI Games podkreśla, że podpisana z Koch Media umowa dystrybucyjna jest najistotniejszą z punktu widzenia dystrybucji SniperGhost Warrior 3.

"Jesteśmy pod wielkim wrażeniem Snipera 3 i sądzimy, że jest to gra, która ma potencjał do tego, żeby zostać jednym z najważniejszych tytułów przyszłego roku. Dla nas będzie to jedna z kluczowych premier 2016 roku" - powiedział prezes Koch Media Klemens Kundratitz, cytowany w komunikacie.

Niemiecki dystrybutor będzie odpowiadał za dystrybucję gry w takich krajach, jak: Niemcy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Irlandia, Włochy Szwecja, Norwegia, Islandia, Finlandia, Dania, Holandia, Belgia, Luksemburg, Austria, i Portugalia.

"Stany Zjednoczone i Europa Zachodnia to dla nas najważniejsze rynki, które mogą łącznie odpowiadać za ok. 80% sprzedaży tytułu. Zdecydowaliśmy się na współpracę z Koch Media, ponieważ oprócz atrakcyjnych warunków cenowych partner zagwarantował nam odpowiednią promocję i ekspozycję na największych europejskich rynkach, na których posiada bardzo duże doświadczenie. Jestem przekonany, że nasza współpraca zakończy się sukcesem dla obu stron" - powiedział prezes CI Games Marek Tymiński, cytowany w komunikacie.

Spółka podała, że aby w pełni wykorzystać potencjał biznesowy trzeciej części serii, CI Games realizuje szczegółową strategię dotyczącą dystrybucji. W Stanach Zjednoczonych spółka nie planuje pozyskiwania dystrybutora. Z myślą o kampanii w Ameryce CI Games wzmocnił tamtejsze struktury. Do spółki dołączył Frank Chiechi, bardzo doświadczony menedżer, który przez blisko dziesięć lat był dyrektorem handlowym Sega.

Reklama

Koordynacją promocji i marketingu na tym rynku zajmie się agencja Petrol Advertising, która oprócz działań strategicznych będzie m.in. koordynować pracę innych podmiotów odpowiedzialnych za zakup mediów, czy realizację dodatkowych zadań związanych z promocją. Petrol jest czołową agencją, która ma udział w sukcesach takich tytułów jak: Call of Duty, Destiny, czy Hitman.

"Bardzo dobrze znamy rynek amerykański i przez wiele lat samodzielnie wydawaliśmy tam swoje tytuły. Kluczowa na tym rynku jest współpraca z pięcioma największymi sieciami sprzedającymi gry, z którymi już rozpoczęliśmy rozmowy na temat przyszłorocznej sprzedaży Snipera. Odbiór naszego tytułu jest bardzo dobry " - pokreślił Tymiński.

Tam, gdzie CI Games nie będzie samo odpowiadać za dystrybucję, będzie pracować z najlepszymi dystrybutorami, którzy zapewnią odpowiednie podejście i pełną koncentrację na sztandarowym tytule polskiej spółki. W Europie Zachodniej będzie to Koch Media - trwają negocjacje dotyczące kolejnych terytoriów, podała też firma.

Na większości rynków snajperska seria polskiego studia jest dobrze znana. Do tej pory na całym świecie sprzedano łącznie ponad 5,6 mln gier z serii "SniperGhost Warrior". Akcja najnowszej gry będzie się toczyć w otwartym, zróżnicowanym świecie, w którym na graczy czekać będzie wiele wyzwań i decyzji. Gra była już prezentowana na największych targach branżowych (E3, gamescom) oraz pokazach prasowych, zdobywając świetne opinie.

Koch Media to jeden z największych na świecie dystrybutorów gier. Niemiecka firma współpracowała z najważniejszymi studiami świata, m.in. z Bethesdą, Capcom, Codemasters, Konami, NCSoft, Paradox, SquareEnix, czy Koei. Odpowiadała za wprowadzenie na rynek tytułów z takich serii jak np. Anno, F1, Final Fantasy, Guild Wars, Resident Evil i Tomb Raider.

CI Games, dawniej City Interactive, to producent i dystrybutor gier komputerowych.