Strata operacyjna wyniosła 0,73 mln zł wobec 0,99 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 83,04 mln zł w III kw. 2016 r. wobec 61,89 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 3,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,83 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 237,88 mln zł w porównaniu z 171,97 mln zł rok wcześniej.

"W okresie 3 kwartałów 2016 roku grupa kapitałowa Global Cosmed zrealizowała przychody ze sprzedaży na poziomie 237 875 tys. zł, tj. o 38 % więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Dodatnia dynamika sprzedaży Grupy wynikała z objęcia kontrolą w I kwartale br. Spółki Global Cosmed Group S.A. wraz z jej spółkami zależnymi oraz w II kwartale br. spółki Global Cosmed Group GmbH wraz z jej spółkami zależnymi. W okresie objętym sprawozdaniem finansowym Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 3 324 tys. zł" - czytamy w raporcie.

W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, obniżył się poziom rentowności sprzedaży (odpowiednio: 2,5% i 1,4%).

"Powyższe spowodowane zostało niższą realizowaną rentownością przez nabyte jednostki zależne, a także w wyniku poniesienia znaczących kosztów prowadzenia jednocześnie produkcji oraz przebudowy zakładu produkcyjnego, pracy w godzinach nadliczbowych i nocnych, wynajmu magazynów, kosztów związanych z przejęciem, a także nakładów związanych z pozyskaniem nowych rynków. W związku z nowymi kontraktami i zapotrzebowaniem rynkowym, zakład produkcyjny w Radomiu wykorzystuje pełne mocne produkcyjne, co wiąże się z pracą na trzy zmiany, a po stronie kosztów – m.in. ze wzrostem wynagrodzeń dodatkowych pracowników
fizycznych" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2016 r. wyniósł 1,1 mln zł wobec 4,85 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Global Cosmed koncentruje się obecnie na rozwoju swoich strategicznych marek chemii gospodarczej, tj. Kret, Sofin, Apart Natural i Bobini, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne. Nadal rozwija także aktywność w segmencie private label. Spółka jest notowana na GPW od 2013 r.

(ISBnews)