"W porównaniu do pierwszych dwóch kwartałów 2020 r., trzeci był nie tylko kwartałem wakacyjnym, ale był to także czas znacznie mniejszej zmienności na rynkach. Pomimo tego, udało nam się nie tylko podpisać ponad 21 000 nowych rachunków, ale także osiągnąć rekordowy kwartał pod względem liczby aktywnych klientów. To jasny dowód, że udało nam się zbudować bardzo solidną bazę, która pozwoli nam osiągać coraz lepsze wyniki w przyszłości. W 2021 roku chcemy kwartalnie pozyskiwać średnio 30 000 nowych klientów" - powiedział ISBnews Arnaout.

Dodał, że trzeci kwartał był także czasem bardzo intensywnych przygotowań do działań, które rozpoczęły się już na początku obecnego kwartału.

"Mam tu na myśli wprowadzenie na rynek oferty '0% prowizji' dla miesięcznych wolumenów o wartości do 100 000 euro. Jestem przekonany, że będzie ona świetną zachęta dla każdego, kto wcześniej tylko zastanawiał się nad rozpoczęciem inwestowania - teraz może to zrobić z XTB bez obaw o koszty prowizji, bo dla większości naszych inwestorów przestają one istnieć. Równolegle, w trzecim kwartale pracowaliśmy także nad kampanią marketingową z udziałem naszego nowego ambasadora, świetnego trenera José Mourinho. Jestem przekonany, że dzięki tej współpracy wzrośnie globalna rozpoznawalność XTB i przyciągniemy do naszej oferty nowych klientów - zarówno na polskim, jak i na kilkunastu innych rynkach, na których działamy" - dodał prezes.

X-Trade Brokers (XTB) wypracowało 68,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kwartale 2020 r. wobec 15,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentując wstępne dane. Skonsolidowane przychody osiągnęły w tym czasie wartość 139,63 mln zł (III kwartał 2019: 60,95 mln zł), a koszty działalności operacyjnej 60,14 mln zł (III kwartał 2019: 42,98 mln zł). W okresie grupa pozyskała ponad 21 tys. nowych klientów wobec 10 tys. rok wcześniej (wzrost o 110,9% r/r).

Reklama

Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Jest licencjonowany w ponad 10 krajach Europy. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.