Pod koniec sierpnia spółka rozpoczęła działalność w Grecji, z kolei teraz w Chorwacji. Świadczy to o konsekwentnej realizacji celów emisyjnych IPO, którymi były m. in. ekspansja spółki na kraje w regionie CEE, zaznaczono.

"Answear jest już obecny na 9 rynkach w regionie CEE: w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii, Bułgarii, Ukrainie, Grecji oraz Chorwacji. Docelowo chcemy być obecni we wszystkich krajach Europy Centralnej i Wschodniej, w tym wszystkich krajach bałkańskich. Nie mogłoby więc nas zabraknąć w Chorwacji, będzie to dla nas jeden z najważniejszych rynków w tym regionie" - powiedział prezes Answear.com Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.

Reklama

Answear.com posiada bogate doświadczenie oraz możliwości logistyczne w dostawach do krajów Europy Południowej, m.in. Rumunii, Bułgarii, czy Grecji. Z pewnością ułatwi to efektywne działanie w kolejnym kraju na Bałkanach, jakim jest Chorwacja, podkreślono.

"Penetracja internetu w Chorwacji jest na wysokim poziomie, statystyki i badania rynkowe pokazują, że Chorwaci polubili zakupy przez internet, kupują coraz więcej i coraz chętniej. Produkty z branży fashion cieszą się szczególnie dużym zainteresowaniem. [...] Konkurencja na rynku jeszcze nie jest tak silna jak w krajach Europy Zachodniej, a my znacznie poszerzyliśmy i dalej rozwijamy ofertę produktową, która pozwala na trafienie w gusta klientów również na nowych rynkach, więc liczymy, że szybko zdobędziemy pozycję jednego z liderów w sprzedaży mody przez internet" - dodał Bajołek

Answear.com to założony w 2011 e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka prowadzi obecnie działalność w 8 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Grecji, Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od stycznia 2021 r.

(ISBnews)