"Skonsolidowane dane wstępne wynoszą:

1. Przychody ogółem:

Reklama

• IV kwartał 2021 r.: 2 854 mln zł,

• rok 2021: 8 207,2 mln zł.

2. EBITDA (tj. zysk przed odliczeniem odsetek, podatków, deprecjacją i amortyzacją):

• IV kw. 2021 r.: 35,7 mln zł,

• rok 2021: 116,4 mln zł.

3. EBITDA Skorygowana (tj. EBITDA skorygowana o szacunkową wycenę zapasu obowiązkowego, uzasadnione przesunięcia i zdarzenia jednorazowe):

• IV kwartał 2021 r.: 13 mln zł,

• rok 2021: 70,5 mln zł" - czytamy w komunikacie.

Główny wpływ na skonsolidowaną EBITDA skorygowaną w IV kw. 2021 r. miały niższe r/r oraz niższe od oczekiwań marże w biznesie oleju napędowego - trudne otoczenie zewnętrzne w listopadzie i grudniu 2021 r. (spadek premii lądowej oraz wzrost cen na rynkach światowych), wyższe r/r i wyższe od oczekiwań marże i wolumeny w biznesie biopaliw oraz LPG, negatywna marża ze sprzedaży gazu ziemnego w wyniku wytłoczenia gazu przed zakładanym terminem i dodatkowo niekorzystnym wpływem zawieranych w związku z tym transakcji, niższy r/r oraz niższy od oczekiwań wynik na hurtowej sprzedaży energii elektrycznej w rezultacie niekorzystnego wpływu rozliczeń długoterminowych kontraktów, niższe od oczekiwań marże jednostkowe realizowane na sprzedaży detalicznej w sieci Avia związku z trudną sytuacją rynkową, podkreślono.

"Skorygowana EBITDA skonsolidowana za 2021 rok na poziomie 70,5 mln zł oznacza osiągnięcie poziomu niższego o 4,8 mln zł niż prognoza w wysokości 75,3 mln zł, którą spółka przedstawiała 18 grudnia 2020 r. [...], przy czym koszty związane z zawarciem umowy przedwstępnej nabycia 100% akcji Lotos Terminale S.A., nieuwzględnione podczas przygotowywania prognozy na 2021 r. - wyniosły w całym 2021 r. 4,3 mln zł" - czytamy dalej.

Zgodnie z danymi wstępnymi, Unimot odnotował jednostkowy zysk netto w wysokości 76 mln zł w 2021 r.

Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 4,82 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2020 r.

(ISBnews)