Zysk operacyjny wyniósł 2,67 mln zł wobec 3,83 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 4,24 mln zł wobec 5,55 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei wyrównana EBITDA (EBITDA + koszt akcyjnego programu motywacyjnego - subwencje) sięgnęła odpowiednio: 5,11 mln zł wobec 2,73 mln zł zysku rok wcześniej.

Reklama

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 13,28 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 9,02 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2022 r. spółka miała 3,61 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 3,61 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 24,66 mln zł w porównaniu z 16,18 mln zł rok wcześniej.

"We wszystkich podstawowych segmentach sprzedaży Grupa IMS odnotowała znaczące wzrosty przychodów:

- w abonamentach audio i wideo - wzrost o 35%;

- w usługach reklamowych - wzrost o 127%;

- w abonamentach aroma - wzrost o 28%;

- w systemach Digital Signage - wzrost o 135%" - czytamy w raporcie.

Zysk EBITDA wyniósł w I poł. br. odpowiednio: 7,79 mln zł wobec 7,29 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei wyrównana EBITDA sięgnęła odpowiednio: 9,08 mln zł wobec 4,59 mln zł zysku rok wcześniej.

"Osiągnięta w I półroczu 2022 roku EBITDA jest najwyższa w historii Grupy IMS. Eliminując z wyniku EBITDA niepieniężne koszty programu motywacyjnego opartego o akcje oraz uzyskane w 2020 i 2021 roku subwencje w ramach programów pomocowych związanych z kryzysem wywołanym przez COVID-19, wyrównana w ten sposób EBITDA za I półrocze 2022 roku jest o 4 482 tys. zł, tj. o 98% wyższa niż w I półroczu 2021 roku i o 4 420 tys. zł, tj. o 96% wyższa niż w I półroczu 2020 roku" - czytamy dalej w raporcie.

W okresie 1 lipca 2021 - 30 czerwca 2022 r. Grupa IMS pozyskała 1 820 lokalizacji abonamentowych, przekraczając po raz pierwszy w historii pułap 30 tys. lokalizacji. Liczba utworów muzycznych w bibliotekach Closer Music zwiększyła się w ww. okresie o 1 524, tj. o 125%. W samym I półroczu 2022 roku Grupa IMS pozyskała 688 lokalizacji abonamentowych oraz wyprodukowane zostały 863 utwory muzyczne, podano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2022 r. wyniósł 1,98 mln zł wobec 2,92 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).

(ISBnews)