Oczekiwania klientów: szybko i niedrogo

Według badań firmy PostNord „E-commerce in Europe 2021” aż 53% użytkowników określa szybkość dostawy jako kluczowy czynnik decydujący o finalnym złożeniu zamówienia. Widoczne jest więc, jak bardzo klientom sklepów online zależy na czasie w trakcie dokonywania zakupów. Z kolei analiza Ceneo zawarta w raporcie „Trendy na rynku e-commerce w Polsce 2022” wykazała trzy najważniejsze powody, z uwagi na które internauci nie decydują się na kupno towaru online. Na pierwszym miejscu pojawił się zbyt wysoki koszt dostawy, dopiero następnie znalezienie atrakcyjniejszej oferty i brak odpowiedniej formy płatności. W kontekście wysokiej inflacji i rosnących kosztów życia, które mocno nadwyrężają domowe budżety Polaków, specjaliści przyznają, że nawet niewielkie oszczędności podczas zakupów są w stanie skłonić klientów do wyboru korzystniejszej oferty.

ikona lupy />
Materiały prasowe

Ważnym elementem są także „porzucone koszyki”, czyli te do których klient „włożył” produkty, ale ostatecznie nie zdecydował się na ich zakup (według Instytutu Baymarda mogą one stanowić nawet 69% wszystkich koszyków). Na porzucenie koszyka może składać się między innymi brak preferowanej formy transportu przesyłki. Zwiększanie liczby metod dostaw wydaje się więc konieczne, aby osiągać większe zyski. Dywersyfikacja kanałów dostawy pozwala na sprzedaż towarów szerszemu gronu odbiorców, którzy chętniej wybiorą dostawę do punktu, który znajduje się najbliżej ich miejsca zamieszkania, szkoły, pracy czy sklepu, w którym codziennie robią zakupy. Warto więc poszukiwać opcji, która sprosta wymaganiom odbiorców i pomoże w rozwoju sprzedawcom z sektora e-commerce.

Odpowiedzią jest usługa ORLEN Paczka. Stabilna cena, gwarancja szybkiej dostawy (dostawa w 1 dzień) oraz komfortowy odbiór przesyłki (do 3 dni) są autentycznym spełnieniem potrzeb konsumentów. Na sieć ORLEN Paczki składa się obecnie 8700 punktów odbioru, w tym ponad 2000 automatów paczkowych rozmieszczonych w atrakcyjnych lokalizacjach. Dzięki włączeniu tej opcji dostaw sprzedawca może skutecznie konkurować z innymi w swojej branży i budować swoją przewagęw oparciu o szeroką sieć odbioru.

Dostawa w 1 dzień

ORLEN Paczka dostarcza przesyłki w 1 dzień roboczy. Infrastruktura, którą dysponuje, umożliwia szybkie i sprawne dostawy. W listopadzie 2022 r. uruchomiona została nowoczesna sortownia w Strykowie koło Łodzi – a więc w pobliżu bardzo ważnego węzła transportowego. Umożliwia to sortowanie do 45 mln przesyłek rocznie. Obecnie odbiorcy paczek mają dostęp do sieci 8700 punktów odbioru, która obejmuje stacje PKN ORLEN, kioski RUCH, automaty paczkowe i dużą sieć punktów partnerskich. Na tym jednak możliwości się nie kończą. Sieć staje się coraz większa – w 2023 roku planowane jest podwojenie liczby automatów paczkowych. Łatwa i bliska dostępność punktu odbioru przekłada się na finalne doświadczenia klienta, który na realizację zamówienia patrzy całościowo. Zakres realizacji dostawy to coś więcej niż tylko sam transport. Obejmuje on odbiór towaru z magazynu nadawcy, przejęcie jej przez firmę logistyczną, transport pomiędzy centrami logistycznymi, sortowanie i finalne dostarczenie do punktu odbioru – to wszystko w zaledwie 1 dzień.

ORLEN Paczka i klienci e-commerce: razem do sukcesu

Bycie partnerem dla klienta biznesowego z obszaru e-commerce to znacznie więcej, niż świadczenie usług w sposób optymalny z punktu widzenia klienta. To również stałe wsparcie, dzięki któremu firma może wzmacniać swoją rynkową pozycję i sięgać po nowe rozwiązania, dystansując konkurencję. Szczególnie, że przed sklepami internetowymi otwierają się coraz szersze perspektywy. Dlatego partnerzy ORLEN Paczki mogą liczyć na wspólne działanie w obszarze marketingu i reklamy we współpracy z rozpoznawalną marką o stabilnej sytuacji na rynku. ORLEN Paczka prowadzi wspólne działania marketingowe, które bezpośrednio wpływają na sprzedaż i pozyskanie nowych klientów w sklepach partnerów. ORLEN Paczka dzięki stabilności cen i szybkiemu procesowi dostawy jest dobrą alternatywą dla pozostałych firm transportowych, które decydują się na znaczne podwyżki usług.

ikona lupy />
Materiały prasowe

Partnerskie relacje

ORLEN Paczka podchodzi indywidualnie do potrzeb biznesowych klientów. Każdy z nich ma swojego opiekuna, który wspiera go od momentu podpisania usługi, przez implementację w e-sklepie, aż po obsługę przesyłek. Sama implementacja jest szybka i łatwa, a w przypadku pojawienia się trudności można liczyć na pełne wsparcie techniczne. Chodzi oczywiście o to, by właściciele e-sklepów mogli skupić się na sprzedaży, a proces logistyczny powierzyć zaufanemu partnerowi. Uwaga: to rozwiązanie nie tylko dla największych. Przy współpracy z ORLEN Paczką nie ma konieczności składania deklaracji odnośnie obrotu lub wolumenu. Usługa jest bardzo elastyczna w zakresie odbioru przesyłki od nadawcy. Sprzedawca może nadać paczkę za pośrednictwem punktów nadawczych lub dzięki bezpłatnym podjazdom kuriera, co znacznie przyspiesza dostarczenie towaru do klienta, na czym tak bardzo zależy kupującym w sieci.

Czy te deklaracje przekładają się na wymierne korzyści dla partnerów ORLEN Paczki? Liczby i zadowoleni partnerzy mówią sami za siebie.

Jak włączyć nowy kanał dostawy?

Usługę w łatwy sposób może uruchomić każdy przedsiębiorca prowadzący sklep online. Wystarczy zapytać o ofertę za pośrednictwem strony internetowej: https://www.orlenpaczka.pl/oferta-orlen-paczka/. Po podaniu szczegółów należy oczekiwać na informację zwrotną. Zachęcamy: warto skorzystać z szansy, którą wiele firm z sektora e-commerce przekuło w sukces!