Aż 63 proc. ankietowanych twierdzi, że informacje o prezesie PKN Orlen Danielu Obajtku nie miały wpływu na ich opinię o tym koncernie. O negatywnym wpływie mówi 27 proc. ankietowanych, a o pozytywnym – 7 proc. - takie wyniki przyniosło badanie IBRiS wizerunku firmy i jej prezesa, którego wyniki poznała "Rzeczpospolita".

Gazeta zaznacza, że IBRiS przeprowadził już trzecie podobne badanie. "Wynika z niego, że ocena PKN Orlen nie pogarsza się, a wręcz przeciwnie – poprawia" - zauważa "Rz".

Jak dodaje, odsetek twierdzących, że informacje o Obajtku nie mają wpływu na ich opinię o marce, stopniowo rośnie. "W sondażu z 4 marca wynosił 54 proc., a z 16 marca – 56 proc., czyli o 7 pkt proc. mniej niż obecnie" - wskazuje dziennik.

Zaznacza przy tym, że spada za to odsetek tych, który mówią o negatywnym wpływie. "4 marca było ich 30 proc., a 16 marca – 26 proc., o 1 pkt proc. mniej niż obecnie. Zmniejszył się też odsetek tych, którzy firmę postrzegają pozytywnie" - wylicza "Rz".

Reklama

Ponadto, obecnie 67 proc. ankietowanych twierdzi, że nie zrezygnuje z wizyt na Orlenie.

"Jak wynika z badania, nie zmieniają się też oceny samego Daniela Obajtka"- podkreśla dziennik. "Obecnie 21 proc. ankietowanych deklaruje pozytywny stosunek wobec prezesa PKN Orlen, 33 proc. – neutralny, a 46 proc. – negatywny" - czytamy w "Rz".

Dziennik pisze też, że "oceny Obajtka są więc gorsze od kierowanej przez niego firmy, jednak są silnie związane z preferencjami politycznymi". "Wśród wyborców PiS aż 66 proc. badanych ma pozytywne nastawienie do prezesa Orlenu, a jedynie 7 proc. negatywne" - zaznacza gazeta.

"Zdaniem większości badanych informacje o Obajtku nie mają wpływu na ich preferencje wyborcze. Taką odpowiedź wskazało aż 86 proc. ankietowanych" - dodaje "Rz".