Jak podała Polska Rada Centów Handlowych w informacji prasowej, wskaźniki odwiedzalności z pierwszego pełnego tygodnia po ponownym uruchomieniu sklepów w centrach handlowych utrzymują się na poziomie o 25-30 proc. niższym, w stosunku do analogicznego okresu 2019 r.

"Klienci skorzystali z możliwości zrobienia zakupów także w niedzielę, dzięki czemu ruch na terenie obiektów handlowych rozłożył się na dwa dni" - podkreślono. Dodano, że w sobotę odwiedzalność wyniosła 77 proc., a w niedzielę handlową, która w tym roku została wyjątkowo wprowadzona 6 grudnia, odnotowano odwiedzalność na poziomie 69 proc. wobec niedzieli handlowej 24 listopada 2019 r. - najbliższej porównywalnej z 2019 r. Z kolei 28 listopada, w pierwszym dniu po otwarciu centrów handlowych - 73 proc.

"Pierwszy weekend grudnia pokazał też, że zdecydowana większość klientów stosuje się do wytycznych sanitarnych, reaguje na polecenia i korzysta ze wskazówek podkreślających zasady DDM – dystans, dezynfekcja, maseczka" - zaznaczyła PRCH. Dodała, że średni tygodniowy tzw. footfall 30 listopada – 6 grudnia 2020 r. wyniósł 76 proc. w porównaniu do odwiedzalności w tym samym okresie w 2019 r.

Według PRCH obiekty średnie i mniejsze cieszą się większą popularnością, bo średnia tygodniowa odwiedzalność wyniosła w nich 79 proc.; niż duże i bardzo duże, które odnotowały ją na poziomie 72 proc. "Najwięcej osób skorzystało z możliwości zrobienia przedświątecznych zakupów w regionach Południowym i Centralnym" - wskazano.

Reklama

Zdaniem PRCH klienci dostosowali się do reżimu sanitarnego i zmienili sposób korzystania z centrów handlowych. "Zakupy robiły pojedyncze osoby, które stosowały się do zasad DDM, utrzymywały dystans, nosiły maseczki i dezynfekowały ręce" - zaznaczono. Galerie i sklepy "skrupulatnie przestrzegały obostrzeń dotyczących liczby osób przypadających na 1 mkw" - stwierdzono.

„Obserwujemy zmianę postaw klientów, którzy w sposób odpowiedzialny podchodzą do zasad rygoru sanitarnego obowiązującego w centrach handlowych" - ocenił Radosław Knap, Dyrektor Generalny PRCH.

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług.